Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Personální a sociální kompetence

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Z pohádky do pohádky

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V rámci projektu Klíče pro život v aktivitě Pedagogika volného času vyšla metodická publikace "Pedagogické střípky", sborník inspirativních příkladů dobré praxe pro práci s dětmi a mládeží.
Autor NIDM - Klíče pro život, Alena Fialová

Kdo chce kariéru, musí být „měkký“

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Jak se zaměstnavatelé a vzdělavatelé staví k uznávání neformálního vzdělávání? Na to hledalo odpověď Páté odborné setkání se zaměstnavateli, vzdělavateli a odbornou veřejností k tématu uznávání neformálního vzdělávání, které se uskutečnilo 14. 9. v Praze. Účastníci se shodovali na tom, že pro úspěch v životě i na pracovním trhu jsou důležité tzv. „soft skills“. Lapidárně to vyjádřil Zdeněk Karásek mottem „Kdo chce kariéru, musí být „měkký“, tedy ovládat ony „měkké kompetence“. 

Autor Hana Řádová

Je to mimořádně přínosné studium

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Následující článek přináší rozhovor s absolventem 1. ročníku Funkčního vzdělávání probíhajícího v rámci projektu Klíče pro život - tedy vzdělávání pro manažery NNO a školských zařízení pro děti a mládež.

Autor Jiří Zajíc

Česká mládež a demokracie

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

O tom, jak současná česká mládež přistupuje k dění ve veřejném postoru, jak se v něm sama angažuje, případně proč se neangažuje, také  co si myslí o politicích i odkud čerpá své informace (s využitím výzkumů projektu Klíče pro život).

Autor Jiří Zajíc

Stáže budoucích hlavních vedoucích - jak se stážisté naučí řešit i neočekávané krizové situace?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Na táborech se už vyměnily turnusy, sluníčko si zjevně vzalo dovolenou a odjelo bůh ví kam. Je pátek 22. července a náš tým se vydává na předposlední „spanilou“ jízdu na metodické návštěvy letních táborů, na nichž probíhají stáže vzdělávacího programu Hlavní vedoucí zotavovací akce pro děti a mládež - základní pracovní přepoklady veřejné zakázky v rámci projektu Klíče pro život

Autor Daniela Zdráhalová

Týrání a zneužívání dětí

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Je důležité vědět, že pro dospělého neexistuje žádný dobrý důvod, aby dítěti nebo dospívajícímu ubližoval či ho zanedbával.
Autor Danuše Netolická

Multikulturalita není zaklínadlo

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Mezi průřezovými tématy, kterým se věnuje vzdělávání v rámci projektu Klíče pro život, je i "multikulturalita". Téma módní i výbušné. Oč vlastně jde - nebo má jit?

Autor Jiří Zajíc

Není tábor jako tábor

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Tábor, neboli řečí zákona zotavovací akce, tradičně patří k prázdninám v České republice. Kromě zotavování může posloužit k „zocelování" dětí, bývá totiž často jejich první zkouškou samostatného života mimo rodinu a školu.
Když je program tábora dobře připraven, jsou zvoleny správné výchovně vzdělávací cíle, mohou je jak organizátoři, tak i děti naplnit a neformálním způsobem se něco naučit a rozvinout své znalosti, dovednosti, postoje i hodnoty.

Autor Michaela Přílepková

Ohlédnutí za dílnou „Vychovatelka manažerkou aneb nebát se problémů a řešit je“ - co přinesla účastnicím do jejich bezprostřední praxe?

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Ve dnech 3. – 4. června proběhlo v rámci národního projektu Klíče pro život Celostátní setkání pedagogických pracovníků školních družin a školních klubů. Klíčová aktivita KA02 Standardizace připravila na tomto setkání ve spolupráci s KA05 – Funkční vzdělávání pracovní dílnu s názvem „Vychovatelka manažerkou aneb nebát se problémů a řešit je“, o kterou byl ze strany účastnic již předem velký zájem. V rámci dílny bylo prezentováno minimum manažerské práce, jejíž nedílnou součástí je pochopení základních prvků hodnocení organizací a řízení pracovníků. Účastnice měly možnost seznámit se se základními principy procesního řízení a identifikovat, které procesy prováděné v rámci jejich každodenní praxe jsou klíčové a je třeba se jim v budoucnu více věnovat.
 

Autor Denisa Urbanová, Hana Gemrichová

Jaro a ekovýchova - Osobnosti Inspiromatu NIDM odpovídají

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci měsíčníku NIDM Inspiromatu též pravidelně odpovídají některé osobnosti na otázky, které souvisejí s výchovou, vzděláním, dětmi a mladými lidmi. V dubnu odpovídaly na tyto otázky:
1. Jak na Vás působí příchod jara?
2. Myslíte si, že ekologická výchova už u nás v průběhu let přinesla nějaké jasné pozitivní výsledky? Když, tak jaké?

Autor Svatava Šimková
Celkem: 191