Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Komunikativní kompetence

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Asociace malých debrujárů České republiky

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Slovo „debrujár“ zní většině lidí skutečně málo srozumitelně, říká prezident Asociace malých debrujárů České republiky Mgr. Petr Zapletal. Přestože Asociace malých debrujárů působí v České republice od 22.9. 1992 není ještě zcela plošně známá. Systém jsme převzali z Kanady, kde v osmdesátých letech zjistili, že zájem dětí a mládeže o technické obory silně opadával, a hledali nové formy práce s dětmi, obvykle ve věku 6 – 18 let.
Autor Petr Zapletal

Evropský rok dobrovolnictví

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Rok 2011 byl rozhodnutím Rady Evropské unie z 27.11.2009 vyhlášen Evropským rokem dobrovolných činností na podporu aktivního občanství.
Autor Eliška Zelendová

Talent nejen na internetu

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si stojí čeští žáci v mezinárodním srovnání? Klesá úroveň českého školství? Máme mezi žáky středních škol budoucí vědce světové úrovně? Na tyto a podobné otázky budou v rámci akce Talent nejen na internetu hledány a nabízeny odpovědi.
Autor Vojtěch Tutr

Daniel 2011

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Přinášíme vám rozsáhlou zprávu o slavnostním vyhodnocení soutěže včetně úplných výsledků.
Autor Svatava Šimková

Neseď na gauči, rozjeď to!

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Pavlačové drbny si na začátku minulého století chodily stěžovat na lampárnu, kam má jít člověk dnes? Jestli jste, aspoň duší, mladí a chcete si nejen stěžovat, ale také něco začít dělat, zúčastněte se projektu O nás s námi, aneb hrajeme o náš kraj.
Autor Petra Handlířová

ICM a moderní doba

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek regionální koordinátorky za kraj Liberecký projektu Klíče pro život v aktivitě "Podpora informačního systému pro mládež" Petry Handlířové přináší podnětné informace o setkání zástupců Informačních center pro mládež (ICM) na valné hromadě Asociace pro podporu rozvoje ICM v ČR, která se konala v Lomnici nad Popelkou.
Autor Petra Handlířová

Nebojme se standardizace!

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Standardizace je o porozumění své vlastní organizaci, potřebám a kompetencím svých zaměstnanců, službám, které nabízí a klientům, kteří tyto služby využívají.
Autor Tomáš Oršulák

Kurz Příklady dobré praxe

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Součástí projektu Klíče pro život je i průběžné vzdělávání zaměřené na pracovníky školských zařízení (SVČ, ŠD, ŠK) a vedoucí NNO pracujících s dětmi a mládeží. Jednou z forem tohoto vzdělávání jsou tzv. odbornostní setkání, na nichž účastníci představují své příklady dobré praxe (vlastní jedinečnou odbornost v dané tematické oblasti). Odsud vzešla potřeba uskutečnit seminář na tvorbu „Příkladů dobré praxe“, o němž pojednává následující článek.

Autor Naděžda Kalábová

Výstupy z procesu standardizace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Jedením ze strategických záměrů projektu Klíče pro život, jehož nositelem je NIDM v gesci MŠMT, je zvyšování kvality organizací poskytujících neformální výchovu i vzdělávání dětí a mládeže. Konkrétně se tím zabývá aktivita nazvaná standardizace. V konkrétních výstupech standardizace je nutné vidět provázáný systém, který umožňuje nastavit citlivě hodnocení pro každou organizaci zvlášť. Tento systém se skládá ze tří základních částí: odborné, vzdělávací a technologické. Pro praktické zavádění vytvořeného systému hodnocení v rámci organizací bude vytvořena nelicencovaná aplikace Project Manager, vzdělávací programy, výukové filmy a implementační příručka. Všechny výstupy jsou doplněné metodickými materiály pro všechny zainteresované účastníky.

Autor Tomáš Oršulák

Aktivity v procesu standardizace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Pro splnění definovaných cílů a realizace aktivit a výstupů (článek „Výstupy z KA Standardizace“) se přistoupilo k intenzivní a úzké spolupráci se spektrem organizací proporčně zastupujících organizace zájmového a neformálního vzdělávání a soukromou sféru (zpracovatelé zakázek a konzultanti).
Autor Tomáš Oršulák
Celkem: 32