Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Prosincový Workshop k získávání informací pro výběr klíčových kompetencí je za námi

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek


Třetí Expertní workshop v rámci aktivity KA02 Klíčů pro život se konal ve dnech 08. – 09. 12. 2011 v Praze.
 

Autor Denisa Urbanová, Pavel Brabenec

Samostatný vedoucí dětí a mládeže musí umět pracovat se svojí cílovou skupinou

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci projektu Klíče pro život se rovněž přípravuje strategicky významný krok, kterým by mělo být Uznávání neformálního vzdělávání. V této fázi se různé neziskové organizace pracující s dětmi a mládeží zabývají ověřováním portfolia kompetencí pozic, které jsou v rámci činnosti těchto organizací nezbytné nebo aspoň běžné. Mezi organizacemi, jejichž lektorské a organizační týmy začaly pracovat na plné obrátky, aby připravili pro účastníky víkendové ověřování, byla Liga lesní moudrosti a YMCA Brno.

Autor Michaela Přílepková

Slabé a silné stránky řízení neziskovek

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Výsledky dalšího dotazníkového šetření v rámci projektu Klíče pro život zaměřeného na kvalitu řízení celostátních neziskových organizací pracujících s dětmi a mládeží
Autor Jana Šenbauerová

Strategické řízení organizace

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V rámci vzdělávacího programu Funkční studium projektu Klíče pro život se účastníci v prvním modulu prvního ročníku věnují základům strategického řízení organizace. Proč právě jemu? Odpověď přináší následující článek supervizora Funkčního studia.
Autor Jaroslav Jindra

Talent nejen na internetu

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si stojí čeští žáci v mezinárodním srovnání? Klesá úroveň českého školství? Máme mezi žáky středních škol budoucí vědce světové úrovně? Na tyto a podobné otázky budou v rámci akce Talent nejen na internetu hledány a nabízeny odpovědi.
Autor Vojtěch Tutr

Talnet se představuje

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Většina lidí v České republice má docela dobrou představu o pojmech „olympiáda“ či „soutěž na základní či střední škole“. Méně lidí už ví, že tuto formu podpory talentovaných dětí a mládeže na celostátní úrovni zajišťuje Talentcentrum NIDM. Ještě menšímu množství lidí je pravděpodobně známa další, zcela specifická forma podpory talentovaných dětí a mládeže, kterou realizuje NIDM ve spolupráci s MFF UK. Zaznamenala jsem pro vás vyprávění Vojtěcha Tutra o současnosti i budoucnosti Talnetu.
Autor Svatava Šimková

Úžasné propojení teorie s praxí

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Rozhovor s Janem Burdou o těch, kteří pracují s dětmi a mládeží, o funkčním studiu a standardizaci projektu Klíče proživot i o samotných dětech. 

Autor Jiří Zajíc

Vítězství nelhostejnosti

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Už počtvrté se vyhlašovaly výsledky soutěže Má vlast v srdci Evropy, za kterou stojí Památková komora, a tentokrát kromě ČRDM se na tom podílel i NIDM. Tato soutěž je takovým malým vítězstvím nelhostejných.

Autor Jiří Zajíc

Výchova zážitkem

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Seriál „Inspirace pro pracovníky s dětmi a mládeží v NNO“ se obrací především na vzdělavatele působící v nestátních neziskových organizacích, jimž nabízí metodický materiál určený zaměstnancům i dobrovolníkům, kteří v těchto sdruženích pracují s dětmi a mládeží.

Autor Miloš Šolc

Výstupy z procesu standardizace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Jedením ze strategických záměrů projektu Klíče pro život, jehož nositelem je NIDM v gesci MŠMT, je zvyšování kvality organizací poskytujících neformální výchovu i vzdělávání dětí a mládeže. Konkrétně se tím zabývá aktivita nazvaná standardizace. V konkrétních výstupech standardizace je nutné vidět provázáný systém, který umožňuje nastavit citlivě hodnocení pro každou organizaci zvlášť. Tento systém se skládá ze tří základních částí: odborné, vzdělávací a technologické. Pro praktické zavádění vytvořeného systému hodnocení v rámci organizací bude vytvořena nelicencovaná aplikace Project Manager, vzdělávací programy, výukové filmy a implementační příručka. Všechny výstupy jsou doplněné metodickými materiály pro všechny zainteresované účastníky.

Autor Tomáš Oršulák
Celkem: 34