Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Asociace malých debrujárů České republiky

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Slovo „debrujár“ zní většině lidí skutečně málo srozumitelně, říká prezident Asociace malých debrujárů České republiky Mgr. Petr Zapletal. Přestože Asociace malých debrujárů působí v České republice od 22.9. 1992 není ještě zcela plošně známá. Systém jsme převzali z Kanady, kde v osmdesátých letech zjistili, že zájem dětí a mládeže o technické obory silně opadával, a hledali nové formy práce s dětmi, obvykle ve věku 6 – 18 let.
Autor Petr Zapletal

Talent nejen na internetu

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si stojí čeští žáci v mezinárodním srovnání? Klesá úroveň českého školství? Máme mezi žáky středních škol budoucí vědce světové úrovně? Na tyto a podobné otázky budou v rámci akce Talent nejen na internetu hledány a nabízeny odpovědi.
Autor Vojtěch Tutr

Češi EUSO perfektně zvládli

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V 9. ročníku European Union Science Olympiad (EUSO), která paří k nejvýznamnějším evropské studentské soutěže v přírodních vědách, se Češi ukázali jako skvělí organizátoři.

Autor Jiří Zajíc

EUSO 2011 v České republice

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

10. až 16. dubna se v Pardubicích a Hradci Králové uskuteční 8. ročník prestižní evropské soutěže sudentů, zaměřená na přírodovědné obory - EUSO 2011. Podrobnosti přináší následující článek.

Autor Ing. Jana Ševcová

Výstupy z procesu standardizace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Jedením ze strategických záměrů projektu Klíče pro život, jehož nositelem je NIDM v gesci MŠMT, je zvyšování kvality organizací poskytujících neformální výchovu i vzdělávání dětí a mládeže. Konkrétně se tím zabývá aktivita nazvaná standardizace. V konkrétních výstupech standardizace je nutné vidět provázáný systém, který umožňuje nastavit citlivě hodnocení pro každou organizaci zvlášť. Tento systém se skládá ze tří základních částí: odborné, vzdělávací a technologické. Pro praktické zavádění vytvořeného systému hodnocení v rámci organizací bude vytvořena nelicencovaná aplikace Project Manager, vzdělávací programy, výukové filmy a implementační příručka. Všechny výstupy jsou doplněné metodickými materiály pro všechny zainteresované účastníky.

Autor Tomáš Oršulák

Aktivity v procesu standardizace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Pro splnění definovaných cílů a realizace aktivit a výstupů (článek „Výstupy z KA Standardizace“) se přistoupilo k intenzivní a úzké spolupráci se spektrem organizací proporčně zastupujících organizace zájmového a neformálního vzdělávání a soukromou sféru (zpracovatelé zakázek a konzultanti).
Autor Tomáš Oršulák

Samostatný vedoucí dětí a mládeže musí umět pracovat se svojí cílovou skupinou

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci projektu Klíče pro život se rovněž přípravuje strategicky významný krok, kterým by mělo být Uznávání neformálního vzdělávání. V této fázi se různé neziskové organizace pracující s dětmi a mládeží zabývají ověřováním portfolia kompetencí pozic, které jsou v rámci činnosti těchto organizací nezbytné nebo aspoň běžné. Mezi organizacemi, jejichž lektorské a organizační týmy začaly pracovat na plné obrátky, aby připravili pro účastníky víkendové ověřování, byla Liga lesní moudrosti a YMCA Brno.

Autor Michaela Přílepková

Strategické řízení organizace

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V rámci vzdělávacího programu Funkční studium projektu Klíče pro život se účastníci v prvním modulu prvního ročníku věnují základům strategického řízení organizace. Proč právě jemu? Odpověď přináší následující článek supervizora Funkčního studia.
Autor Jaroslav Jindra

Přírodovědné činnosti ve školní družině

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci průběžného vzdělávání projektu NIDM Klíče pro život proběhl 14. 4. 2011 v ZŠ Prostějov seminář "Přírodovědné činnosti ve školní družině", který byl určen pro vychovatele/ky školních družin a školních klubů.

Autor Naděžda Kalábová

Zkus si Talnet - aneb šance pro zvídavé žáky a studenty

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Talent je nabídka pro děti a mladé lidi, kteří mají hlubší zájem v celé řadě oblastí - přírodovědných, informatických, matematických či moderní grafiky - jak se potkat prostřednictvím internetu se špičkovými odborníky a společně s nimi něco vytvořit. Právě je možnost se přihlásit do dalšího ročníku

Autor Jan Vodička
Celkem: 34