Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Kompetence k řešení problémů > porozumět zadání úkolu nebo určit jádro problému,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Talent nejen na internetu

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Jak si stojí čeští žáci v mezinárodním srovnání? Klesá úroveň českého školství? Máme mezi žáky středních škol budoucí vědce světové úrovně? Na tyto a podobné otázky budou v rámci akce Talent nejen na internetu hledány a nabízeny odpovědi.
Autor Vojtěch Tutr

Z Brtnice do Brtnice aneb garantky Studia pedagogiky opět na cestách.

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Přestože se pan Petr Matějíček z DDM Jihlava pokusil ukrýt se svými studenty Studia pedagogiky pro pedagogy vykonávající dílčí přímou pedagogickou činnost v hlubokých hvozdech na Hájence v Černém lese (jak zní její oficiální název) a dvě navigace selhaly, podařilo se nám skupinu studentů najít, doslova „ulovit mentora“ a udělat s ním rozhovor…

Autor Vlasta Faiferlíková

Výstupy z procesu standardizace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Jedením ze strategických záměrů projektu Klíče pro život, jehož nositelem je NIDM v gesci MŠMT, je zvyšování kvality organizací poskytujících neformální výchovu i vzdělávání dětí a mládeže. Konkrétně se tím zabývá aktivita nazvaná standardizace. V konkrétních výstupech standardizace je nutné vidět provázáný systém, který umožňuje nastavit citlivě hodnocení pro každou organizaci zvlášť. Tento systém se skládá ze tří základních částí: odborné, vzdělávací a technologické. Pro praktické zavádění vytvořeného systému hodnocení v rámci organizací bude vytvořena nelicencovaná aplikace Project Manager, vzdělávací programy, výukové filmy a implementační příručka. Všechny výstupy jsou doplněné metodickými materiály pro všechny zainteresované účastníky.

Autor Tomáš Oršulák

Aktivity v procesu standardizace

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Pro splnění definovaných cílů a realizace aktivit a výstupů (článek „Výstupy z KA Standardizace“) se přistoupilo k intenzivní a úzké spolupráci se spektrem organizací proporčně zastupujících organizace zájmového a neformálního vzdělávání a soukromou sféru (zpracovatelé zakázek a konzultanti).
Autor Tomáš Oršulák

Talnet se představuje

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Většina lidí v České republice má docela dobrou představu o pojmech „olympiáda“ či „soutěž na základní či střední škole“. Méně lidí už ví, že tuto formu podpory talentovaných dětí a mládeže na celostátní úrovni zajišťuje Talentcentrum NIDM. Ještě menšímu množství lidí je pravděpodobně známa další, zcela specifická forma podpory talentovaných dětí a mládeže, kterou realizuje NIDM ve spolupráci s MFF UK. Zaznamenala jsem pro vás vyprávění Vojtěcha Tutra o současnosti i budoucnosti Talnetu.
Autor Svatava Šimková

Inspirace pro manažery NNO a SVČ IV

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

V tomto příspěvku předkládáme dvě zajímavé práce frekventantů Funkčního vzdělávání v rámci projektu Klíče pro život, které se tentokrát týkají oblasti nadmíru aktuální - komunikace neziskové organizace s veřejností.

Autor Svatava Šimková

Neseď na gauči, rozjeď to!

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Pavlačové drbny si na začátku minulého století chodily stěžovat na lampárnu, kam má jít člověk dnes? Jestli jste, aspoň duší, mladí a chcete si nejen stěžovat, ale také něco začít dělat, zúčastněte se projektu O nás s námi, aneb hrajeme o náš kraj.
Autor Petra Handlířová

Asociace malých debrujárů České republiky

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Slovo „debrujár“ zní většině lidí skutečně málo srozumitelně, říká prezident Asociace malých debrujárů České republiky Mgr. Petr Zapletal. Přestože Asociace malých debrujárů působí v České republice od 22.9. 1992 není ještě zcela plošně známá. Systém jsme převzali z Kanady, kde v osmdesátých letech zjistili, že zájem dětí a mládeže o technické obory silně opadával, a hledali nové formy práce s dětmi, obvykle ve věku 6 – 18 let.
Autor Petr Zapletal

Z pohádky do pohádky

Neformální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V rámci projektu Klíče pro život v aktivitě Pedagogika volného času vyšla metodická publikace "Pedagogické střípky", sborník inspirativních příkladů dobré praxe pro práci s dětmi a mládeží.
Autor NIDM - Klíče pro život, Alena Fialová

Přírodovědné činnosti ve školní družině

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci průběžného vzdělávání projektu NIDM Klíče pro život proběhl 14. 4. 2011 v ZŠ Prostějov seminář "Přírodovědné činnosti ve školní družině", který byl určen pro vychovatele/ky školních družin a školních klubů.

Autor Naděžda Kalábová
Celkem: 34