Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Neformální vzdělávání > Kompetence k řešení problémů

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Parlamenty dětí a mládeže - výstupy z výzkumu

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Součástí projektu Klíče pro život je i výzkum Informovanost a participace mládeže. Participace mládeže na společenském a politickém dění je jednou z významných složek fungování demokratické společnosti. Parlamenty dětí a mládeže patří k nejvýznamnějším nástrojům, jejichž prostřednictvím mohou mladí lidé ovlivňovat veřejné dění kolem sebe.
Autor Martina Strašáková

Přírodovědné činnosti ve školní družině

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci průběžného vzdělávání projektu NIDM Klíče pro život proběhl 14. 4. 2011 v ZŠ Prostějov seminář "Přírodovědné činnosti ve školní družině", který byl určen pro vychovatele/ky školních družin a školních klubů.

Autor Naděžda Kalábová

Občanské sdružení Lačhe Čhave

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Rozhovor s Veronikou Dostálovou, sociální pracovnicí a vedoucí nízkoprahového klubu Rozhledna občanského sdružení Lačhe Čhave.

Autor Svatava Šimková

Víkend ve znamení hraní

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
I dospělí si mohou hrát, tak zní titul jedné chytré knížky. Je to otřepaná, ale pravdivá fráze. Během jednoho květnového víkendu, kdy se v rámci projektu Klíče pro život uskutečnil kurz průběžného vzdělávání pro vedoucí letních táborů, jsem se sama přesvědčila, že spousta dospělých ráda zapomene na běžné starosti a vrátí se do dětských let.
Autor Iva Endrychová

Pracovníci školních družin a klubů načerpali novou energii na svém celostátním setkání.

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Výměna zkušeností, účast na zajímavých dílnách či debata o nezastupitelné úloze školních družin a klubů ve výchově dětí – to byly hlavní body dvoudenního celostátního setkání pedagogických pracovníků školních družin a školních klubů v Praze.
Autor David Klimeš

Inspirace není nikdy dost

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V červnu spatřil světlo světa sborník inspiritavních příkladů dobré praxe pro práci s dětmi a mládeží. Autory "Pedagogických střípků" jsou studenti I. ročníku Studia pedagogiky volného času v projektu Klíče pro život.

Autor Vlasta Kohoutová

Styly mladých III.část – EMO styl

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Mechanismus sebepoškozování - aneb jak to (ne) funguje! Mnoho lidí, kteří mají vlastní zkušenosti se sebepoškozováním udává, že jim sebepoškozování dokáže poskytnout rychlou úlevu od vnitřního napětí, stresu, úzkosti či jiných nepříjemných stavů. Má tedy funkci uvolnění a uklidnění. I toto téma patří do oblasti Zdravého klima v zájmovém a neformálním vzdělávání, které je součástí projektu NIDM Klíče pro život

Autor Danuše Netolická

Vítězství nelhostejnosti

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Už počtvrté se vyhlašovaly výsledky soutěže Má vlast v srdci Evropy, za kterou stojí Památková komora, a tentokrát kromě ČRDM se na tom podílel i NIDM. Tato soutěž je takovým malým vítězstvím nelhostejných.

Autor Jiří Zajíc

Odměny a tresty - osobnosti fóra Inspiromatu NIDM odpovídají

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

 V rámci měsíčníku NIDM Inspiromatu též pravidelně odpovídají některé osobnosti na otázky, které souvisejí s výchovou, vzděláním, dětmi a mladými lidmi. V červnu odpovídaly na tyto otázky:
1) Jak se podle Vás dají používat odměny a tresty v dnešní výchově?
2) Co pro Vás jako dítě byl nejhorší trest a co největší odměna?
 

Autor Jiří Zajíc

Jaro a ekovýchova - Osobnosti Inspiromatu NIDM odpovídají

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

V rámci měsíčníku NIDM Inspiromatu též pravidelně odpovídají některé osobnosti na otázky, které souvisejí s výchovou, vzděláním, dětmi a mladými lidmi. V dubnu odpovídaly na tyto otázky:
1. Jak na Vás působí příchod jara?
2. Myslíte si, že ekologická výchova už u nás v průběhu let přinesla nějaké jasné pozitivní výsledky? Když, tak jaké?

Autor Svatava Šimková
Celkem: 65