Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Článek je zařazen do seriálu Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem. Poskytuje informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice. V rámci tohoto seriálu již byly zveřejněny jednoduché cvičební řady s návodem jak cvičit s žáky se zdravotním postižením v hodinách zdravotní tělesné výchovy, několik originálních pracovních postupů popisujících vznik jednoduchých výrobků v keramické dílně a pracovní postupy na výrobky z pedigu a textilu.
V následujícím článku jsou poskytnuty pracovní postupy pro výtvarné činnosti (ve vzdělávacím oboru Výtvarná výchova).
Autor A. Hůlková, J. Kršková
Článek je zařazen do seriálu Uplatňování nových forem a metod práce při vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a kombinovaným postižením a autismem. Poskytuje informace o výstupech projektu Základní školy speciální a Praktické školy Černovice. V rámci tohoto seriálu již byly zveřejněny jednoduché cvičební řady s návodem jak cvičit s žáky se zdravotním postižením v hodinách zdravotní tělesné výchovy, několik originálních pracovních postupů popisujících vznik jednoduchých výrobků v keramické dílně a pracovní postupy na výrobky z pedigu. V následujícím článku jsou poskytnuty další pracovní postupy (ze vzdělávací oblasti Člověk a svět práce) tentokrát práce s textilem.
Autor Mgr. Petra Janů, Zdena Kubísková
Článek pojednává o výrobě jednoduché válcové vodní čočky a pozorování lomu světla pomocí této čočky.
Autor Alena Tučímová
Opakování a procvičování učiva z českého jazyka, matematiky a prvouky za pomoci postupné motivace, aktivní a činné zapojení všech žáků do výuky, získání praktických zkušeností, dodržování společných pravidel, navazování vztahů a rozvoj týmové spolupráce. Vše, co se dá o jablíčku říci, napsat, jak je možné se v „jablíčkovém světě“ učit, které smysly je možné zapojit a jak zajímavě je možno s žáky procvičovat učivo z výše uvedených předmětů – to vše je cílem tohoto integrovaného bloku.
Autor Věra Holotová
Příspěvek představuje postup při přípravě a realizaci netradičního autorského dotazníku MOJE TŘÍDA. Otázky jsou zaměřeny na zjišťování sociálního klimatu ve třídách a vztahy mezi žáky na 1. stupni základní školy praktické. Třídní učitelé na základě výsledků mohou získat určité informace o stavu své třídy i jednotlivých žácích, kteří se samostatně vyjadřují k různým problémům a situacím ve své třídě.
Autor Věra Kundratová
Celoškolní projekt Den Evropy realizuje průřezové téma Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Jeho cílem je rozšířit dosavadní znalosti žáků o Evropské unii, seznámit je s její existencí, s jejími členy a kulturou.
Autor Ivana Spěváčková
„Výuka trochu jinak“ – výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů a mezioborovým propojením.
Autor Olga Krišková
Zajímavé náměty do hodin Řečové výchovy, rozvíjející komunikaci mezi žáky tak, aby dokázali otevřeně vyjádřit své názory v třídním kolektivu, zvládli bezkonfliktní navazování přátelských vztahů a posilovali sebedůvěru.
Autor Věra Kundratová
V rámci projektu měli žáci možnost seznámit se s výstavbou skleníku, přípravou pomůcek pro pěstování rostlin ve skleníku, s pěstováním rostlin a jejich další distribucí.
Autor Jitka Macháčková
Autorka informuje o zajímavé změně tradičního programu vánoční besídky konané každoročně v ZŠ a MŠ pro sluchově postižené v Plzni.
Autor Olga Kroupová