Strom podřazených klíč. kompetencí
Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Výpis příspěvků podle: Klíčových kompetencí
V následující praktické ukázce jde o spojení tematických celků ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. Vyučovací předmět, který je součástí této oblasti, má v ŠVP na naší škole stejný název (člověk a jeho svět) a integruje v sobě poznatky dřívější vlastivědy a přírodovědy. Tematické celky, jejichž obsah je integrován v ukázce, byly vybrány s ohledem na jejich blízké vzájemné vztahy a těsné spojení se životem. Jedná se o propojení témat z okruhu lidé kolem nás (obsah učiva: dodržování pravidel pro soužití, rozpoznání vhodného a nevhodného chování) a člověk a jeho zdraví (obsah učiva: dovednosti a návyky související se zásadami zdravého životního stylu).
Autor Věra Holotová
Na základě vlastního pozorování a aktivit žák rozšiřuje své vědomosti o lesním ekosystému a jeho významných rostlinných i živočišných zástupcích.
Autor Silvie Šilhanová
Didaktická pomůcka slouží k procvičení, upevnění či ověření znalosti učiva pádových otázek a skloňování podstatných jmen. Žáci přiřazují jednotlivá slova napsaná na kartičkách ke správným pádovým otázkám.
Autor Silvie Šilhanová
Série článků zdůrazňuje důležitost dopravní výchovy a první předlékařské pomoci v základních školách, a to v široké škále učebních předmětů.
Autor Romana Tůmová
Cílem jednodenního celoškolního projekt, realizujícího průřezové téma Multikulturní výchova, je bližší a hlubší poznání slovenské minority žijící v České republice a Slovenska - země, odkud pochází.
Autor Ivana Spěváčková
Celoroční projekt environmentální výchovy s rozpracováním konkrétních úkolů pro jednotlivé ročníky. Úkoly jsou teoretické i praktické, aby výuka byla v těsném spojení s běžným životem. Jedná se o jednu možnost zařazení průřezového tématu environmentální výchova do vyučování. Jednotlivé úkoly je možno integrovat do běžné vyučovací hodiny.
Autor Věra Holotová
Hodina je dílčí částí projektového vyučování o lese. Jedná se o opakování a procvičování učiva z matematiky ve 3. ročníku základní školy praktické za pomoci prostupné motivace z lesního světa, se zapojením prvků z ekologické výchovy – chování v lese, vzácné stromy, druhy hub. Dochází k aktivnímu a činnému zapojení všech žáků do výuky a k získání praktických zkušeností. Žáci jsou vedeni k respektování společných pravidel činností a pravidel týmové spolupráce, ke společnému hodnocení činností a sebehodnocení.
Autor Věra Holotová
Článek pojednává o výrobě jednoduché válcové vodní čočky a pozorování lomu světla pomocí této čočky.
Autor Alena Tučímová