Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Válcová vodní čočka
| Článek pojednává o výrobě jednoduché válcové vodní čočky a pozorování lomu světla pomocí této čočky.  | Alena Tučímová |
|
|
| |
|
11. 06. 2012 |
8728 |
Namaluj si vlastní obraz – ENCAUSTIKA
| Ve výtvarné výchově přiblížíme žákům s lehkým mentálním postižením starou malířskou techniku – malování voskem –, nazývanou ENCAUSTIKA.
 | Jiřina Dovalilová |
|
|
| |
1 komentář |
14. 11. 2011 |
10954 |
Matematika s prvky ekologické výchovy
| Hodina je dílčí částí projektového vyučování o lese. Jedná se o opakování a procvičování učiva z matematiky ve 3. ročníku základní školy praktické za pomoci prostupné motivace z lesního světa, se zapojením prvků z ekologické výchovy – chování v lese, vzácné stromy, druhy hub. Dochází k aktivnímu a činnému zapojení všech žáků do výuky a k získání praktických zkušeností. Žáci jsou vedeni k respektování společných pravidel činností a pravidel týmové spolupráce, ke společnému hodnocení činností a sebehodnocení.  | Věra Holotová |
|
|
| |
|
03. 11. 2011 |
8907 |
Environmentální výchova na základní škole praktické
| Celoroční projekt environmentální výchovy s rozpracováním konkrétních úkolů pro jednotlivé ročníky. Úkoly jsou teoretické i praktické, aby výuka byla v těsném spojení s běžným životem. Jedná se o jednu možnost zařazení průřezového tématu environmentální výchova do vyučování. Jednotlivé úkoly je možno integrovat do běžné vyučovací hodiny.  | Věra Holotová |
|
|
| |
|
24. 05. 2011 |
12103 |
Na jedné lodi
| V následující praktické ukázce jde o spojení tematických celků ze vzdělávací oblasti člověk a jeho svět. Vyučovací předmět, který je součástí této oblasti, má v ŠVP na naší škole stejný název (člověk a jeho svět) a integruje v sobě poznatky dřívější vlastivědy a přírodovědy. Tematické celky, jejichž obsah je integrován v ukázce, byly vybrány s ohledem na jejich blízké vzájemné vztahy a těsné spojení se životem. Jedná se o propojení témat z okruhu lidé kolem nás (obsah učiva: dodržování pravidel pro soužití, rozpoznání vhodného a nevhodného chování) a člověk a jeho zdraví (obsah učiva: dovednosti a návyky související se zásadami zdravého životního stylu).  | Věra Holotová |
|
 |
| |
|
21. 03. 2011 |
15118 |
Život ptáků
| Zajímavou formou přiblížíme žákům s mentálním postižením život ptáků v našich podmínkách. Žáci se seznámí s životním prostředím ptáků a uvědomí si vliv člověka na přírodu.  | Jiřina Dovalilová |
|
|
| |
|
20. 01. 2011 |
15930 |
Les všemi smysly
| Na základě vlastního pozorování a aktivit žák rozšiřuje své vědomosti o lesním ekosystému a jeho významných rostlinných i živočišných zástupcích.  | Silvie Šilhanová |
|
|
| |
1 komentář |
23. 10. 2009 |
17162 |
Kartičky k procvičování pádových otázek a skloňování podstatných jmen
| Didaktická pomůcka slouží k procvičení, upevnění či ověření znalosti učiva pádových otázek a skloňování podstatných jmen. Žáci přiřazují jednotlivá slova napsaná na kartičkách ke správným pádovým otázkám.  | Silvie Šilhanová |
|
|
| |
|
07. 09. 2009 |
20461 |
Čertovský týden
| Výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů. Poukazuje na udržování našich tradic.  | Eva Jerusalémová |
|
|
| |
|
08. 07. 2009 |
25462 |
Celoškolní celoroční projekty v praxi
| Celoškolní celoroční projekty vytvářejí podmínky pro spolupráci a kooperaci v podmínkách speciálních škol, které navštěvují žáci s různým druhem i stupněm zdravotního postižení. Příspěvek představuje přednosti těchto projektů, nabízí obecný „ recept“ na jejich tvorbu a několik nápadů i doporučení.  | Miroslava Křupalová |
|
|
| |
|
03. 06. 2009 |
12830 |