Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Základní vzdělávání - lehké mentální pos... > Kompetence k učení > využívá vhodné naučené metody, strategie...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Učíme se od předků – Stará řemesla

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Ukázka projektové výuky vedoucí k netradičnímu a přitažlivému způsobu rozvoje profesionální orientace žáků s LMP prostřednictvím využití starých řemesel našich předků, konkrétních námětů a činností.
Autor Vlasta Geryková

První zkušenosti z výuky angličtiny v 6. ročníku podle RVP ZV – LMP

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Autorka uvádí originální náměty, jak zpestřit výuku jazyka a seznamuje s nejčastěji používanými zdroji.
Autor Alena Magulová

Projekt Japonsko

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Zpracování projektu o Japonsku; informace o jeho průběhu, spolupráce s japonskou školou, doprovodné programy a program projektového dne, fotografie, reakce dětí a ukázky testů.
Autor Monika Výmolová

Představujeme Anglický nápadníček pro učitele

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nejen učitelé dyslektiků a integrovaných žáků na prvním stupni ZŠ, ale i jejich rodiče jistě ocení zajímavou příručku Dany Hurtové, Ivy Strnadové a Marty Šigutové "Anglický nápadníček". Tu letos jako přílohu k publikacím Oxford University Press Chit Chat, Chatterbox a Happy Street vydalo v češtině nakladatelství Oxford University Press. Můžete v ní nalézt mnoho podnětných nápadů pro aktivity zaměřené na postupné zvládnutí základů anglického jazyka.
Autor Dagmar Kapustová

Nápady na herní aktivity pro děti s autismem

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Práce s autistickými dětmi vyžaduje značnou dávku zkušeností. Pro tyto děti jsou typické výrazné poruchy sociální interakce, odlišné emoční prožívání, neschopnost empatie a představivosti, potřeba stereotypů a rituálů, jiný způsob reagování a chování. Někdy bývá těmto dětem mylně připisována i neschopnost si hrát. Jaké jsou ve skutečnosti jejich možnosti? A jak je můžeme dále rozvíjet?
Autor Dagmar Kapustová

Jablíčkové království

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Opakování a procvičování učiva z českého jazyka, matematiky a prvouky za pomoci postupné motivace, aktivní a činné zapojení všech žáků do výuky, získání praktických zkušeností, dodržování společných pravidel, navazování vztahů a rozvoj týmové spolupráce. Vše, co se dá o jablíčku říci, napsat, jak je možné se v „jablíčkovém světě“ učit, které smysly je možné zapojit a jak zajímavě je možno s žáky procvičovat učivo z výše uvedených předmětů – to vše je cílem tohoto integrovaného bloku.
Autor Věra Holotová

Dopravní výchova v základní škole praktické - II

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Série článků zdůrazňuje důležitost dopravní výchovy a první předlékařské pomoci v základních školách, a to v široké škále učebních předmětů.
Autor Romana Tůmová

Dětská dramatika ve výukovém procesu základní školy speciální

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Výukový blok s využitím prvků tvořivé dramatiky. Pohádkový příběh nazvaný Návštěva v zemi skřítků motivuje žáky k aktivní spolupráci, při které si procvičují a upevňují získané poznatky z hodin hudební výchovy, psaní, čtení, věcného učení, řečové výchova a smyslové výchovy.
Autor Libuše Lžičařová

Cesta kolem světa za 141 dní

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt vytvořili učitelé ZŠ a OŠ ve Zbůchu. Škola je určena pro žáky s různým stupněm a druhem mentálního i tělesného postižení. Pro mnohé z nich z celé řady důvodů, ať už zdravotních, rodinných nebo sociálních, nepřichází v úvahu dlouhé a náročné cestování. Projekt se může prolínat všemi vyučovacími předměty a záleží jen na pedagogovi, jakou formu práce a organizace zvolí. Realizace projektu je celoroční. Jeho součástí je i velká hra Hledání pokladu. Vyvrcholením celého projektu je závěrečná besídka v měsíci červnu. Cílem je poznávání okolního světa a utváření si vlastních představ o něm.
Autor Jana Mundilová

Čertovský týden

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Výuka zaměřená na prožitky se zapojením všech smyslů. Poukazuje na udržování našich tradic.
Autor Eva Jerusalémová
Celkem: 10