Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Názory na odsun
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může být i inspirací pro hodinu samostatné MKV. Zpracování problematiky odsunu sudetských Němců se může stát úvodem k tématu národnostních, genderových a dalších předsudků; umožňuje prozkoumat, jakým způsobem první dojmy ovlivňují naše hodnocení jiných lidí.  | Jan Buryánek |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
08. 12. 2006 |
9563 |
Pexeso
| Pexeso je zaměřené na téma chemické nádobí, pomůcky a chemické piktogramy. Pexeso je vhodnou pomůckou učitele při počátečních hodinách laboratorních praktik.  | Lucie Štefanová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
13. 09. 2007 |
12683 |
Cesta České republiky do Evropské unie
| Příspěvek nabízí návrh dvou kompletních vyučovacích hodin včetně klíčových kompetencí, očekávaných výstupů a návrhů aktivit.  | Michaela Marešová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
23. 11. 2009 |
7876 |
Holocaust Romů - práce s příběhem Jaroslava Heráka
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Příspěvek slouží jako úvodní část k historii holocaustu Romů na českém území na základě konkrétního případu romské rodiny a je určen žákům, kteří již mají základní informace o holocaustu.  | Kamila Nevludová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
16. 02. 2007 |
10407 |
Arif Hossein - integrace průřezových témat do práce s dokumentárním filmem
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) nebo materiál na samostatný projekt s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Popis aktivit může zároveň sloužit jako návod využití dokumentárního filmu k integraci průřezových témat.  | Lenka M. Pekařová |
Praktický příspěvek inspirace blok hodin
|
|
|
|
|
03. 11. 2006 |
11990 |
Výchova k manželství a rodičovství
| Cyklus seminářů je určen pro všechny ročníky čtyřletého i osmiletého gymnázia. Prostřednictvím přednášek a diskusí si žáci pozitivně dotvářejí svůj hodnotový systém, učí se odpovědnosti za sebe i za své blízké a učí se chránit své zdraví.  | VÚP Praha |
Praktický příspěvek příklad projekt
|
|
|
|
|
15. 09. 2008 |
12293 |
Hra na etnologa
| Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné MKV. V průběhu aktivity se žáci učí, jak je naše vnímání ovlivněno nevědomými stereotypy.  | Jan Buryánek |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
23. 11. 2006 |
17742 |
Cizinci v ČR
| Hlavní podstatou projektu je u žáků vyvolat zájem o problematiku mezilidských vztahů, vytváření pozitivního vztahu k sobě i k ostatním.  | Oxana Antošová |
Praktický příspěvek inspirace projekt
|
|
|
|
|
14. 05. 2010 |
7783 |
Cesty za poznáním NP a CHKO ŠUMAVA
| Terénní exkurze poskytují jedinečnou možnost propojení výuky a praktického poznávání. Příspěvek popisuje přírodovědnou exkurzi na Šumavu, jejíž součástí může být i poznávání technických památek.  | Jiřina Svobodová |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
16. 06. 2011 |
5537 |
Virtuální hospitace - Občanský a společenskovědní základ: Feminismus
| Žáci se v hodině věnované feminismu proměňují v analytiky médií a ve společné diskusi vyhledávají genderové stereotypy v reklamách a ve svém životě.  | Mgr. Marek Fajfr |
Praktický příspěvek zkušenost uč.hodina
|
|
|
|
1 komentář |
04. 01. 2011 |
13563 |