Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence sociální a personální > aktivně spolupracuje při stanovování a dosahování...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Sluneční brýle

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Aktivita, která žákům na příkladu vidění světa skrze brýle se zabarvenými skly přibližuje etnocentrický pohled na odlišné kultury - tj. takový pohled, při kterém posuzujeme odlišné kultury, jejich zvyky, tradice a hodnoty z perspektivy kultury vlastní, přičemž býváme přesvědčeni o tom, že jedině normy, obyčeje a pravidla naší kultury jsou správné, platné a pravdivé.
Autor Jan Buryánek

Rozvojová spolupráce - pro a proti (integrace průřezového tématu VMEGS)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Geografie nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci porovnávají výhody a nevýhody různých forem rozvojové spolupráce a hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.
Autor Ondřej Nádvorník

Friedrich August Kekulé

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Kekulé již svým jménem vzbuzuje zájem žáků o často nezáživně prezentovanou část chemie aromatických uhlovodíků Co teprve, když se o tohoto vychvalovaného i zatracovaného chemika začneme zajímat hlouběji. Příspěvek může být námětem na projekt, na jehož konci je vypracování posteru představující tuto rozporuplnou osobnost spolužákům a učitelům.
Autor Milan Bárta

Názvosloví anorganických sloučenin

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pracovní list je zaměřen na jednoduché anorganické názvosloví kyslíkatých i bezkyslíkatých kyselin, zásad a solí. Je vhodnou pomůckou učitele i žáka při procvičování jednoduchého názvosloví.
Autor Lucie Štefanová

Interaktivní výuka cizích jazyků

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Možnosti využití interaktivní tabule při výuce cizího jazyka.
Autor Gabriela Feilová

Tajná písma - způsob oživení vyučovacího procesu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Dva zábavné pokusy, které mohou sloužit jako motivační pokusy k dalším aktivitám ve vyučovacím procesu.
Autor Alena Jedličková

"Chemický cirkus" v laboratoři chemie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Příspěvek se zabývá přípravou a prezentací chemických pokusů před veřejností. Je tvořen souborem 10 experimentů, ke kterým jsou vypracovány protokoly, informační texty a plakáty. Náměty mohou sloužit ve stávající podobě pro usnadnění přípravy mimovýukové činnosti nebo jako inspirace pro učitele k uspořádání podobného projektu v hodinách chemie.
Autor Renata Šedivá

Reálie německy mluvících zemí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Praktická ukázka výuky reálií německy mluvících zemí s pomocí interaktivní tabule SMART Board.
Autor Gabriela Feilová

Staniční výuka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Využití práce ve stanicích při vyučování německého jazyka, organizační pravidla, hodnocení, výhody této formy práce.
Autor Ivana Frýbová

Seznamovací tábor

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Základem dobré adaptace žáků v nové škole jsou první zážitky a sociální prostor pro navázání nových uspokojivých vztahů. V našem gymnáziu jsme vytvořili pětidenní program, který má za úkol připravit žáky pro vstup do nové školy. V příspěvku chci představit cíle, metody a konkrétní program seznamovacího tábora, který již pět let realizujeme.
Autor Pavel Motyčka
Celkem: 59