Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence sociální a personální > aktivně spolupracuje při stanovování a dosahování...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Úvod do programu Active Citizens – 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým žáků se do projektu pustí. Nyní ji máte, a ať už se jedná o žáky jedné třídy nebo výběr z různých ročníků, stojí před vámi zajímavá společná cesta. Třetí díl nabízí další náměty na aktivity z úvodní kapitoly příručky Active Citizens.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Úvod do programu Active Citizens - 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým studentů se do projektu pustí. Nyní ji máte a ať už se jedná o studenty jedné třídy nebo výběr z různých ročníků, stojí před vámi zajímavá společná cesta. Druhý díl nabízí další náměty na aktivity z úvodní kapitoly příručky Active Citizens.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Úvod do programu Active Citizens - 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ve chvíli, kdy jste rozhodli, že program Active Citizens zrealizujete u vás ve škole, jste pravděpodobně neměli přesnou představu o tom, jaký tým studentů se do projektu pustí. Nyní ji máte a ať už se jedná o studenty jedné třídy nebo výběr z různých ročníků, stojí před vámi zajímavá společná cesta. Není jisté, že se na ni vydají opravdu všichni, ani to, jestli někdo v průběhu „neodpadne“. Je také pravděpodobné, že energie týmu se bude v jejím průběhu měnit spolu s úspěchy a problémy, které přijdou. Jisté ale je, že ti, kteří „plavbu“ zvládnou, se budou moci společně ohlédnout za novými zkušenostmi a získají dovednosti, které jim pomohou nejen při studiu, ale i v každodenním životě.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Co to jsou politická práva?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V rámci lekce žáci získají základní informace o politických právech (jejich základní definice a reálné příklady) a poté budou na konkrétních případech poměřovat jednotlivá politická práva. V rámci lekce by měli porozumět tomu, jak důležitá jsou politická práva pro fungování demokratické společnosti a jak nesnadnou roli mají často při poměřování jednotlivých práv soudci. Pracovat budou se skutečnými soudními případy zachycenými v novinářských textech. Žáci budou pracovat individuálně, ve dvojicích a především v malých skupinách. Součástí hodiny je i prezentace skupinové práce.
Autor Jitka Vlachová & Michal Urban

Školní naučná stezka Zlatý vrch

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek informuje o obsahu e-learningového kurzu „Školní naučná stezka Zlatý vrch“ a možnostech jeho využití ve výuce středoškolské biologie.
Autor Hedvika Millionová

Státy, státy, hýbejte se! Aneb regionální geografie trochu jinak.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek se týká možnosti, jak učit žáky jednu z důležitých kompetencí v geografii – "umět seřadit" podle vybraných kritérií určitá geografická data metodou vycházející primárně ze hry Škatule, škatule, hýbejte se! V principu se nejedná o didaktickou hru, ale o shromažďování, seřazování, uspořádání daných dat a jejich výslednou prezentaci znázorňováním samotnými žáky. Lze ji použít i na jiném učivu.
Autor Martin Kovář

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy byl popraven Che Guevara

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou aktivitou vedeni k uvědomění si, že jakákoli ideologie nepřipouštějící jinou alternativu vysvětlení nebo provedení nakonec z podstaty věci plodí násilí, netoleranci, perzekuci a často končí pracovními tábory a hromadnými vraždami.
Autor Tereza Vodičková

Testové zkoušení jinak

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci se nemusí vždy hodnotit po vědomostní stránce klasickým zkoušením před tabulí, či psaním klasických testů „na známky“, ale vhodně zvolenou formou výuky může učitel spojit ověřování získaných znalostí s cíleným rozvojem dovedností žáků. Učitel by neměl rozvíjet u žáků pouze vědomosti, ale výběrem vhodných forem práce by je měl vést k rozvoji klíčových kompetencí, naučit je práci ve skupině, schopnosti naslouchat, přijímat a tolerovat názory jiných, dodržovat pravidla diskuse, vytvářet mezilidské vztahy a vést je sebereflexi a sebehodnocení.
Autor Dana Forýtková

Bojovníci proti totalitě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
projekt
Ve školním roce 2008/2009 se tým žáků Arcibiskupského gymnázia v Kroměříži zúčastnil celostátního projektu Ministerstva obrany ČR v kategorii televizní magazín – ústředním tématem byly události z listopadu 1989. V příspěvku můžete najít proces tvorby videodokumentu, užitečné tipy pro žáky během natáčení a četné inspirace.
Autor Klára Zapletalová

Zakotvení programu Já a oni jsme my v Rámcových vzdělávacích programech

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Vážení vyučující, představujeme vám publikaci Já a oni jsme my: Nápady a náměty pro multikulturní výchovu. Předsudky, stereotypy, násilí z nenávisti a aktivní svědek, kterou v roce 2012 vydalo In IUSTITIA, o. s. Hlavním tématem této práce je aktivní postoj přihlížejících k projevům předsudků, rasismu a nesnášenlivosti jako podpora otevřené demokratické společnosti.
Autor Šárka Kadlecová a kol.
Celkem: 59