Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence sociální a personální > posuzuje reálně své fyzické a duševní možnosti,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Procvičování gramatiky německého jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Praktická ukázka výuky gramatiky německého jazyka pomocí interaktivní tabule SMART Board.
Autor Gabriela Feilová

Komunikace mezi lidmi – Genderové rozdíly

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci vyjmenují vlastnosti, které se obvykle připisují mužům a ženám, popíší důsledky pro individuální život, a ztotožňují se s myšlenkou, že značná část „mužských“ a „ženských“ vlastností nevychází z biologických rozdílů, ale je dána kulturou a výchovou.
Autor Ivana Frýbová

Einkaufen im KaDeWe

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Na základě čtení s porozuměním žáci reprodukují novou slovní zásobu, hledají výrazy i ve slovníku, procvičují ji v jednotlivých cvičeních, odpovídají na otázky k přečtenému textu apod.
Autor Ivana Frýbová

Přírodovědná cvičení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Sledovaný příklad dobré praxe ukazuje nově pojaté zařazení tradičních laboratorních cvičení z fyziky, biologie a chemie do ŠVP a následně do výuky.
Autor VÚP Praha

Přírodovědná praktika

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Zařazení předmětu Přírodovědná praktika do ŠVP reaguje na nutnost zvýraznit praktické činnosti v přírodovědných předmětech (Fyzice, Biologii, Chemii).
Autor VÚP Praha

Místo ke snění – animovaný film

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Ukázka maturitní práce z výtvarné výchovy, která vznikla na gymnáziu Jana Nerudy v Praze pod vedením Mgr. Simony Svatošové, je komentována Matějem Smetanou, který ji uvádí do kontextu výtvarného umění a blíže vysvětluje způsob využití vizuálních prostředků.
Autor Mgr. Simona Svatošová

Laboratorní práce – Lišejníky: nepohlavní rozmnožování

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je třetím námětem ze série laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách naleznete zdrojový soubor materiálů a zvlášť vyčleněný pracovní list k laboratorní práci na téma Nepohlavní rozmnožování.
Autor Alena Fessová

Podpora hudební kreativity studentů za pomoci ICT

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Rozvoj kreativity u studentů je jedním z imperativů současného školství, stejně tak je charakteristické hledání spojení mezi jednotlivými předměty a implementace ICT do běžné výuky. V následujícím článku se pokusíme ukázat možnosti spojení hudební kreativity a ICT v rámci gymnaziální výuky.
Autor Michal Černý

Zapojení sebehodnocení pomocí Evropského jazykového portfolia do výuky anglického jazyka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Příklad dobré praxe se věnuje práci s elektronickou verzí Evropského jazykového portfolia, díky kterému se žáci naučí reflektovat, co se již naučili, případně, jaké mají nedostatky a jak je mohou zlepšit.
Autor Mgr. Zdeňka Mullerová

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy Lance Armstrong po sedmé vyhrál Tour de France

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s příběhem slavné sportovní osobnosti Lance Armstrongovi. Během aktivity budou žáci diskutovat o tématu dopingu a důležitosti pozitivních vzorů pro život.
Autor Jana Třetinová
Celkem: 15