Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence komunikativní > s ohledem na situaci a účastníky komunikace...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

ICT v českém jazyce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je ukázat integraci části vzdělávacího obsahu ICT do předmětu Český jazyk a literatura.
Autor VÚP Praha

Přírodovědný stacionář

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.
Autor VÚP Praha

Geologie jako samostatný předmět

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Vyučovací předmět Geologie je koncipován jako samostatný předmět, seznamuje žáky s postavením zemského tělesa ve vesmíru, se zákonitostmi jeho stavby a mechanismů apod. Podporuje také pozitivní vztah k přírodním vědám a přírodě obecně.
Autor VÚP Praha

Nástroje hodnocení klíčových kompetencí využívaných v matematice, geografii a v českém jazyce a literatuře

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad představuje některé nástroje, které učitelé využívají k hodnocení pokroku jednotlivých žáků v rozvoji klíčových kompetencí.
Autor VÚP Praha

Po stopách tygrů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje různé aktivity, které se vztahují k motivu tygra v literatuře. Jako výchozí texty jsou použity úryvky z knih W. Blakea a W. Saroyana, které mají žáky inspirovat k tvořivému psaní.
Autor Alena Hesová

Tajná písma - způsob oživení vyučovacího procesu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Dva zábavné pokusy, které mohou sloužit jako motivační pokusy k dalším aktivitám ve vyučovacím procesu.
Autor Alena Jedličková

Einkaufen im KaDeWe

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Na základě čtení s porozuměním žáci reprodukují novou slovní zásobu, hledají výrazy i ve slovníku, procvičují ji v jednotlivých cvičeních, odpovídají na otázky k přečtenému textu apod.
Autor Ivana Frýbová

Staniční výuka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Využití práce ve stanicích při vyučování německého jazyka, organizační pravidla, hodnocení, výhody této formy práce.
Autor Ivana Frýbová

Projektová výuka - Kudy tekla voda

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Cílem projektu bylo analyzovat v krajině vlastního bydliště změny, které mohou podmiňovat častější výskyt ničivých povodní. K článku je přiložena prezentace a stručný návod, jak postupovat při tvorbě školních projektů.
Autor Jan Ježek

Poklady hlubin

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek představuje dvě vyučovací hodiny zaměřené na téma moří a oceánů. V první hodině si žáci zopakují, co o mořích a oceánech vědí, a případně si doplní vědomosti. Ve druhé hodině se pak věnují problematice znečišťování moří a oceánů, diskutují nad jedním konkrétním příkladem znečištění a posléze napíší úvahu na toto téma.
Autor Jana Kindlmannová
Celkem: 52