Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence komunikativní

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: ,
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Země, Voda, Oheň, Vzduch

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Vyučovací předmět Přírodověda je integrovaný předmět se vzdělávacím obsahem uspořádaným do tematických okruhů – hmota, země, voda, vzduch, oheň a energie. Žáci v něm rozvíjí dovednost vytvářet a myšlenkově integrovat poznatky různých přírodovědných oborů.
Autor VÚP Praha

Projektová výuka - Kudy tekla voda

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Cílem projektu bylo analyzovat v krajině vlastního bydliště změny, které mohou podmiňovat častější výskyt ničivých povodní. K článku je přiložena prezentace a stručný návod, jak postupovat při tvorbě školních projektů.
Autor Jan Ježek

Tajná písma - způsob oživení vyučovacího procesu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Dva zábavné pokusy, které mohou sloužit jako motivační pokusy k dalším aktivitám ve vyučovacím procesu.
Autor Alena Jedličková

Po stopách tygrů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje různé aktivity, které se vztahují k motivu tygra v literatuře. Jako výchozí texty jsou použity úryvky z knih W. Blakea a W. Saroyana, které mají žáky inspirovat k tvořivému psaní.
Autor Alena Hesová

Superabsorpční polymery ve výuce chemie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Téma polymery a polymerace patří ve výuce chemie k jedněm z obtížně interpretovatelných témat. Experimentů se superabsorbenty lze proto dobře využít ke zvýšení motivace žáků, včetně vazby na každodenní praxi.
Autor Martin Bílek

Po stopách Zikmunda a Hanzelky prostřednictvím programu Google Earth

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Žáci si díky programu Google Earth „projedou“ trasu po Jižní Americe, kterou absolvovali Zikmund s Hanzelkou v roce 1949. Navštíví významná města (včetně vybraných budov), přírodní lokality nebo památky UNESCO. Během této „projížďky“ plní žáci řadu úkolů.
Autor Mgr. Markéta Kubešová

Co je to vlastně Evropa?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zamyšlení nad podstatou Evropy, na tím, co ji utváří, co mají její státy společného apod. - formou praktické činnosti žáků.
Autor Petr Hopfinger

Učíme se pracovat v Arc Exploreru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci si vyzkoušejí pracovat v prostředí geografických informačních systémů, vytvoří slepou mapu, jednoduchý kartogram a lokalizovaný diagram.
Autor Mgr. Markéta Kubešová

AZ-kvíz: Nukleové kyseliny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
AZ-kvíz s podtitulem Nukleové kyseliny byl sestaven podle stejnojmenné TV hry jako pomůcka pro aktivní a zábavné opakování probraného tématu v chemii. AZ-kvíz je určen žákům gymnázií a lze ho využít k opakování i ověření vědomostí po probrání tematického okruhu Nukleové kyseliny, aminokyseliny.
Autor Lucie Štefanová

ICT v českém jazyce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Smyslem tohoto příkladu dobré praxe je ukázat integraci části vzdělávacího obsahu ICT do předmětu Český jazyk a literatura.
Autor VÚP Praha
Celkem: 216