Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence komunikativní

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Využití senzoru GPS

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek volně navazuje na výukovou aktivitu Měření se senzorem GPS. Je zaměřen na rozvoj dovedností ve fyzice, které se týkají práce s grafy popisujícími reálný pohyb těles. Úloha propojuje obsah fyzikálního vzdělávání se vzdělávacím oborem Informační a komunikační technologie.
Autor Jaroslav Reichl

Těžiště České republiky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek popisuje netradiční úlohu zaměřenou na problematiku určování těžiště soustavy hmotných bodů. Úloha podporuje interdisciplinární výuku propojující vzdělávací obsahy vyučovacích předmětů fyzika, matematika, zeměpis a ICT.
Autor Jaroslav Reichl

Česká kultura a společnost po 2. světové válce

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tento příspěvek ukazuje jednu z možností, jak seznámit žáky s kulturou a životem po 2. světové válce v našem státě, motivuje žáky ke komunikaci s rodiči a prarodiči o životě v době tzv. lidově demokratického a socialistického Československa (1945−1989) a současně představuje jedno z možných hodnocení žáků ve skupinové práci.
Autor PhDr. Ludmila Bystroňová

Internetová peněženka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
PayPal je elektronický platební systém, který v zásadě funguje podobně jako běžný bankovní účet. V čem se ale liší od běžných bankovních účtů? Liší se především svou bezpečností a zároveň jednoduchostí, která umožňuje platit, ale také prodávat zboží a služby po celém světě. V podpoře finanční gramotnosti je proto důležité seznámit žáky s touto nejrozšířenější digitální peněženkou na světě a docílit tak větší informovanosti a překonání strachu a ostychu k této službě.
Autor Petr Caloň

Online životopis – LinkedIn

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Sociální síť LinkedIn nepatří mezi typické sociální sítě jako Facebook, Twitter či Google+. Jedná se o tzv. profesionální sociální síť, která umožňuje sdílet ve svém profilu online životopis. Prostřednictvím sítě kontaktů je pak následně možné informace v životopise potvrzovat a doporučovat. Takto navržená síť usnadňuje práci personalistům, kterým umožňuje hledání vhodného kandidáta na danou pozici. V současné době se LinkedIn stává místem, kde personalisté hledají dříve, než zveřejní pracovní inzerát. Z tohoto důvodu je nutné, aby žáci nabyli podvědomí o tomto online prostředí co nejdříve.
Autor Petr Caloň

Fáze 3 – My společně jako občané – 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem fáze 3 je zaměřit naši pozornost na širší společenství, jehož jsme součástí, a propojit s tímto tématem dosavadní poznatky a dovednosti. K označení společenství přitom využíváme pojmu komunita. Toto označení není v českém kontextu příliš běžné, nicméně z hlediska využití v rámci programu Active Citizens se nám jeví jako nejvýstižnější. Během třetí fáze budeme společně zkoumat hranice tohoto pojmu, charakter vzájemného propojení i samotnou komunitu, ve které žijete vy a vaši studenti (či ve které se nachází vaše škola). Smyslem této fáze je ale především porozumět tomu, že svět kolem nás, ať už jej chápeme v užším či širším měřítku, není statický, že do něj můžeme vstupovat a ovlivňovat jeho fungování či usilovat o změnu. Přijmout odpovědnost za podobu světa kolem nás je jedním z hlavních předpokladů aktivního občanství.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Fáze 3 – My společně jako občané – 2. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem fáze 3 je zaměřit naši pozornost na širší společenství, jehož jsme součástí, a propojit s tímto tématem dosavadní poznatky a dovednosti. K označení společenství přitom využíváme pojmu komunita. Toto označení není v českém kontextu příliš běžné, nicméně z hlediska využití v rámci programu Active Citizens se nám jeví jako nejvýstižnější. Během třetí fáze budeme společně zkoumat hranice tohoto pojmu, charakter vzájemného propojení i samotnou komunitu, ve které žijete vy a vaši studenti (či ve které se nachází vaše škola). Smyslem této fáze je ale především porozumět tomu, že svět kolem nás, ať už jej chápeme v užším či širším měřítku, není statický, že do něj můžeme vstupovat a ovlivňovat jeho fungování či usilovat o změnu. Přijmout odpovědnost za podobu světa kolem nás je jedním z hlavních předpokladů aktivního občanství.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Fáze 3 – My společně jako občané – 1. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem fáze 3 je zaměřit naši pozornost na širší společenství, jehož jsme součástí, a propojit s tímto tématem dosavadní poznatky a dovednosti. K označení společenství přitom využíváme pojmu komunita. Toto označení není v českém kontextu příliš běžné, nicméně z hlediska využití v rámci programu Active Citizens se nám jeví jako nejvýstižnější. Během třetí fáze budeme společně zkoumat hranice tohoto pojmu, charakter vzájemného propojení i samotnou komunitu, ve které žijete vy a vaši studenti (či ve které se nachází vaše škola). Smyslem této fáze je ale především porozumět tomu, že svět kolem nás, ať už jej chápeme v užším či širším měřítku, není statický, že do něj můžeme vstupovat a ovlivňovat jeho fungování či usilovat o změnu. Přijmout odpovědnost za podobu světa kolem nás je jedním z hlavních předpokladů aktivního občanství.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council

Slavné dny pro SŠ: Den zprávy o havárii UFO u Roswellu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou prostřednictvím aktivity seznámeni s hypotézou o možné existenci UFO. V rámci aktivity ani tak nejde o případné důkazy existence, ale spíše o úvahu, proč by se vlády jednotlivých zemí, kde výzkum UFO probíhá, měly bát možného odhalení mimozemské civilizace.
Autor Tereza Vodičková

Fáze 2 – JÁ a TY – dialog – 3. část

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podstatou dialogu je vzájemné učení se a v tomto smyslu jde o přístup ke spolupráci, který oceňuje odlišné myšlenky a přesvědčení. Čím více perspektiv zapojíme do dialogu, tím větší příležitost k učení získáme. Z vícero perspektiv může vzniknout obsáhlejší, společně sdílená moudrost. Dialog se liší od pouhé výměny názorů a to tím, že jsme ochotni změnit svůj pohled na věc a opravdu se dozvědět něco nového.
Autor Mgr. V. Endrštová a kol. Variant a British Council
Celkem: 217