Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů > kriticky interpretuje získané poznatky a...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co se stalo na pláži Carcavelos?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost kritického nadhledu vůči mediálnímu působení. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu MV (popřípadě VMEGS či VDO).
Autor Člověk v tísni

Začínáme se školním parlamentem V.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Chcete mít ve škole dobře fungující žákovský parlament? Nevíte kde začít? Hledáte konkrétní aktivity, které by podpořily jeho vznik a činnost? Zde naleznete kroky vedoucí k založení školního parlamentu s konkrétními aktivitami, které podporují jeho přípravu a efektivní činnost.
Autor Kamila Petrovská

Nafukování balonku

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Kolika způsoby lze nafouknout balonek? Jistě lze vymyslet celou řadu způsobů - jeden z nich je popsán v tomto příspěvku. Navíc lze tento způsob snadno vyzkoušet.
Autor Jaroslav Reichl

Analýza spotřeby naší domácnosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt zaměřený na aplikaci fyzikálních veličin (příkon, výkon, práce, energie) v každodenním životě.
Autor Tomáš Nečas

Práce s informacemi při výuce o kanadských provinciích a teritoriích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zaměřen na jednu z metod práce s informacemi, hlavně na jejich zpracování a následnou prezentaci. Je napsán pro hodiny geografie, tuto metodu však lze použít ve výuce kteréhokoli předmětu.
Autor Tomáš Matlenga

Povrchové napětí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
S využíváním povrchových napětí různých kapalin se setkáváme každý den. Pomocí jednoduchého experimentu mohou žáci významu této fyzikální veličiny snáze porozumět.
Autor Jaroslav Reichl

Sledování růstu mikroorganismů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
V příspěvku autor popisuje praktické cvičení z mikrobiologie, kdy si žáci vypěstují mikroorganismy na pevných agarových půdách a sledují a porovnávají jejich růst v odlišných podmínkách.
Autor Lenka Pavlasová

Po stopách tygrů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek obsahuje různé aktivity, které se vztahují k motivu tygra v literatuře. Jako výchozí texty jsou použity úryvky z knih W. Blakea a W. Saroyana, které mají žáky inspirovat k tvořivému psaní.
Autor Alena Hesová

Internet jako globus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek upozorňuje na pedagogické možnosti využití programu znázorňujícího osvětlení zemského povrchu. Program se uplatní při probírání tématu "Vesmír" formou problémové výuky v různých předmětech.
Autor Jaroslav Kusala

Občan v ekonomických a sociálních vztazích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Patříte k těm, kteří neradi učí celý rok stereotypní formou výkladu? Chcete vidět zájem většiny žáků nejen v hodinách, ale i mimo ně? Připadá vám, že máte ve třídě šikovné žáky, jen se prostě neradi učí něco nazpaměť? Chtěli byste tedy najít něco, čím byste zaujali, nemuseli se vzdát mnoha hodin jen "pro hraní" a zároveň byste mohli učit v rámci osnov, s pomocí své oblíbené učebnice a internetu? Nebojíte se práce ve skupinách? Zkuste veletrh fiktivních firem (VFF).
Autor Šárka Coufalíková
Celkem: 61