Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Barokní Valeč aneb Náměty pro jednodenní exkurzi
| Předkládaný materiál nabízí náměty pro jednodenní exkurzi v barokní Valči. Jedná se o místo s obrovským potenciálem, kdy si žáci na baroko doslova mohou sáhnout. Metodika pro učitele a pracovní listy pro žáky nabízejí řadu různorodých aktivit i tipy pro jejich další možné rozpracování. Přiložena je též prezentace s fotografiemi, která by mohla být lákadlem k návštěvě.  | Marcela Svejkovská |
|
|
| |
|
12. 10. 2018 |
1478 |
Egypt
| Základem je text, který se zabývá širšími kulturními, dějepisnými a filozofickými souvislostmi.  | Hana Vacková |
|
|
| |
|
21. 06. 2018 |
1621 |
Online Riskuj ve výuce
| Článek pojednává o online aktivitě Riskuj, pomocí které lze netradičním způsobem zopakovat probranou látku a tím pro žáky zajímavě obohatit hodiny.  | Mgr. Petr Němec |
|
|
| |
|
14. 06. 2017 |
8395 |
Průmyslová revoluce na Smíchově
| Cílem výuky je přiblížit žákům hospodářské, sociální, politické a technické změny spojené s průmyslovou revolucí. Žáci vypracují a přednesou práce na témata spojená s dějinami Prahy 19. století. Vyučující téma shrne v samostatné hodině za pomoci powerpointové prezentace zaměřené na dějiny Smíchova.  | Mgr. Anna Huliciusová |
|
|
| |
1 komentář |
19. 01. 2016 |
4846 |
Česká kultura a společnost po 2. světové válce
| Tento příspěvek ukazuje jednu z možností, jak seznámit žáky s kulturou a životem po 2. světové válce v našem státě, motivuje žáky ke komunikaci s rodiči a prarodiči o životě v době tzv. lidově demokratického a socialistického Československa (1945−1989) a současně představuje jedno z možných hodnocení žáků ve skupinové práci.  | PhDr. Ludmila Bystroňová |
|
|
| |
2 komentáře |
12. 11. 2015 |
4497 |
Familia Romana - 1. lekce
| Doplňující cvičení pro 1. lekci učebnice Familia Romana. Zaměřené na opakování slovní zásoby, procvičení prvních gramatických pravidel: nominativ singuláru a plurálu, sloveso est-sunt, tvorba jednoduchých vět.  | Lenka Jedličková |
|
|
| |
|
03. 06. 2015 |
4159 |
Protektorát Čechy a Morava: R. Heydrich a konečné řešení české otázky
| Výuková jednotka navazuje na hodinu o řízení správy a hospodářství v Protektorátu Čechy a Morava a o postavení obyvatel v něm. Má žákům přiblížit názory R. Heydricha týkající se konečného řešení české otázky a středoevropského prostoru, rozšířit informace o správě v protektorátu a životě v něm o jevy související s činností R. Heydricha a rozšířit povědomí o fašistické rasové teorii (od Židů a Romů ke slovanskému obyvatelstvu). Žáci pracují s dokumentem, zaujímají poučený postoj, vyhledávají konkrétní informace v dokumentu a doplňují je do pracovního listu.  | PhDr. Ludmila Bystroňová |
|
|
| |
|
25. 03. 2015 |
3974 |
Etapa tzv. normalizace v dějinách ČSSR
| Cílem výukové lekce je práce s fotografiemi vytvořenými pro podporu totalitního režimu. Žáci si mají uvědomit možnosti fotografií jako zdroje informací, ať již z hlediska faktografie, tak emočního sdělení.  | PhDr. Ludmila Bystroňová |
|
|
| |
|
25. 02. 2015 |
3446 |
Myšlenkový a vědecký rozměr osvícenství
| Cílem výukové lekce je přiblížit studentům myšlenkový a vědecký rozměr osvícenství, jeho nejdůležitějších hodnotových rozměrů (dělba moci ve státě, otázka rovnosti, vztah k náboženství) a vědeckého přínosu pro naši společnost.  | PhDr. Radek Aubrecht |
|
|
| |
|
04. 02. 2015 |
6005 |
Demokracie a volby
| Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na představení podstaty demokracie a významu voleb v demokratických režimech.  | Zastoupení Evropské komise v ČR |
|
|
| |
|
15. 05. 2014 |
5568 |