Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů > uplatňuje při řešení problémů vhodné metody...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak učím matematiku II

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je druhým dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Autor Mgr. Petr Němec

Jak učím matematiku I

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek je prvním dílem dvojdílného seriálu o metodách, nástrojích a zkušenostech, které ve výuce matematiky používám, které se mi osvědčily a které vedou k vyšší motivovanosti žáků.
Autor Mgr. Petr Němec

Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.
Autor Jaroslav Mašek

Využití senzoru GPS

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek volně navazuje na výukovou aktivitu Měření se senzorem GPS. Je zaměřen na rozvoj dovedností ve fyzice, které se týkají práce s grafy popisujícími reálný pohyb těles. Úloha propojuje obsah fyzikálního vzdělávání se vzdělávacím oborem Informační a komunikační technologie.
Autor Jaroslav Reichl

Politická a společenská situace na počátku 50. let v ČSR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem výukové hodiny je práce s propagandistickými motivy v článcích dobového Rudého práva a hledání příčin demagogických projevů pracujících v ČSR včetně vlivů na dobový postoj známé osobnosti sportovního a veřejného života.
Autor PhDr. Ludmila Bystroňová

Období normalizace - závěrečná fáze a sametová revoluce v ČSSR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem výukové lekce je práce s autentickým dokumentem vytvořeným oficiálním totalitním režimem, seznámení se se situací kolem 17. 11. 1989 a lidmi zakládajícími Občanské fórum, opozičními osobnostmi tohoto období a jejich rolemi. Zároveň by se žáci měli seznámit s pojmem Státní bezpečnost (StB) a s její úlohou v období normalizace. Práce s textem je více zaměřena na disidentskou osobnost Václava Bendy, na jeho názory a postavení.
Autor PhDr. Ludmila Bystroňová

Slavné dny pro SŠ: Češka americkou ministryní zahraničí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Svým životním příběhem může být Madeleine Albrightová vzorem pro mladé lidi a její příběh může naučit hrdosti. V rámci vzdělávací aktivity Češka americkou ministryní zahraničí se žáci seznamují s touto významnou osobností a jejím kariérním úspěchem.
Autor Jana Třetinová

Česká republika v EU

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto výukovém modulu se studenti dozvídají o vztahu České republiky a EU, konkrétněji jaké změny přineslo členství ČR v EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Sociální aspekty Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vzdělávací cíle z této oblasti se zaměřují na to, aby studenti byli schopni identifikovat EU nejen jako hospodářský projekt, ale i jako projekt, který usiluje o boj proti sociálnímu vyloučení a diskriminaci, podporu spravedlnosti, vymýcení chudoby apod.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR

Jak projevit nesouhlas

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Jaká byla motivace nesouhlasit s oficiálními názory v období diktatury. Jaká rizika neslo projevit svůj názor. Jaký je význam nesouhlasu dnes.
Autor Jan Šotola, CEDU (GEMINI o.s.)
Celkem: 109