Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů > vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Výroky a jejich negace

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek upozorňuje na význam výrokové logiky pro další studium matematiky, ukazuje některá úskalí při výkladu pojmů a vztahů z této oblasti a zdůrazňuje důležité okamžiky výkladu z metodického hlediska. Pro ilustraci jsou v příspěvku uvedeny konkrétní úlohy.
Autor Jarmila Robová

Zvedání židle s využitím třecí síly

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zvedat židli lze mnoha způsoby. Jeden ze zajímavých (a možná ne všeobecně známý) je popsán v příspěvku.
Autor Jaroslav Reichl

Přírodovědný stacionář

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.
Autor VÚP Praha

Přírodovědná cvičení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Sledovaný příklad dobré praxe ukazuje nově pojaté zařazení tradičních laboratorních cvičení z fyziky, biologie a chemie do ŠVP a následně do výuky.
Autor VÚP Praha

Geologie jako samostatný předmět

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Vyučovací předmět Geologie je koncipován jako samostatný předmět, seznamuje žáky s postavením zemského tělesa ve vesmíru, se zákonitostmi jeho stavby a mechanismů apod. Podporuje také pozitivní vztah k přírodním vědám a přírodě obecně.
Autor VÚP Praha

Anatomie v matematice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Tento příklad dobré praxe ukazuje možnosti využití výpočetní techniky v hodinách matematiky s přesahem do vzdělávací oblasti Člověk a příroda.
Autor VÚP Praha

Laboratorní práce – Lišejníky: typy stélek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je prvním ze souboru laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách je uveden zdrojový text k celému souboru laboratorních prací a pracovní list k laboratorní práci na téma Typy stélek.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce – Lišejníky: pohlavní rozmnožování

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je čtvrtým námětem ze souboru laboratorních prací věnujících se lišejníkům. V přílohách je uveden zdrojový text k celému seriálu a pracovní list k tématu Pohlavní rozmnožování.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce – Lišejníky: lišejníkové látky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je pátým námětem ze souboru laboratorních prací věnujících se lišejníkům. V přílohách je uveden zdrojový text k celému seriálu a pracovní list k tématu Lišejníkové látky.
Autor Alena Fessová

Počátky dobrovolné ošetřovatelské péče

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci na základě textů uvažují nad tím, jako podmínky měli ranění a nemocní v Krymské válce. V polovině 19. století totiž ještě neexistovala vojenská zdravotnická služba, a tak se s tím francouzská a anglická armáda vyrovnávaly každá po svém. S dobrovolnou ošetřovatelskou péčí tehdy přišla 26letá Florence Nightingalová.
Autor Český červený kříž
Celkem: 51