Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů > vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Záhada kečupu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
V láhvi s kečupem zůstane vždy po jeho vypotřebování zbytek. Ale jak ho dostat z láhve ven? Pokud ovládáme fyzikální zákony, tak velmi jednoduše.
Autor Jaroslav Reichl

Diamagnetismus a paramagnetismus jednoduše

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Magnetické vlastnosti různých materiálů se hojně využívají v praxi. Proto by žáci měli chápat rozdíl mezi diamagnetickými a paramagnetickými látkami. Rozdílné chování těchto látek ve vnějším magnetickém poli lze předvést jednoduchým epxerimentem.
Autor Jaroslav Reichl

Bernoulliho rovnice a toaletní papír

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
I s velmi netradičními pomůckami, které v běžném životě každodenně využíváme, lze demonstrovat platnost důležitých fyzikálních zákonů. V článku je popis jednoduchého experimentu demonstrujícího platnost Bernoulliho rovnice.
Autor Jaroslav Reichl

Virtuální hospitace - Fyzika: Magnetické pole vodiče s proudem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Úvod do problematiky stacionárního magnetického pole. V hodině prokážeme existenci magnetického pole v okolí vodičů s proudem. Definujeme pojem magnetická indukční čára. Určíme tvar magnetického pole u přímého vodiče a definujeme orientaci jeho indukčních čar (Ampérovo pravidlo pravé ruky).
Autor Mgr. Monika Morávková

Princip klenby

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nedílnou součástí řady staveb je jasně viditelná klenba, jejíž fyzikální princip lze žákům velmi názorně přiblížit.
Autor Jaroslav Reichl

Zmokne člověk více při běhu nebo při chůzi?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci se často učitelů ptají na „otázky ze života“. Jednou takovou zajímavou otázkou je např., zda za deště zmokne člověk více při chůzi či za běhu. Otázka vedla ke vzniku problémové úlohy, na jejímž řešení se podílela celá třída. Příspěvek popisuje řešení tohoto problému.
Autor Vlastimil Havránek

Bernoulliho rovnice aneb Vodáci pod jezem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Bernoulliho rovnice je jednou z rovnic popisující proudění tekutin. Její plné pochopení přispěje žákům k dovednosti vysvětlit řadu běžných jevů, se kterými se v životě setkávají.
Autor Jaroslav Reichl

Přírodovědný stacionář

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Příklad pětidenního kurzu, během něhož žáci zpracovávají úkoly z fyziky, chemie, biologie a zeměpisu týkající se biotopu dané oblasti, místního klimatu atd.
Autor VÚP Praha

Laboratorní práce – Lišejníky: typy stélek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je prvním ze souboru laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách je uveden zdrojový text k celému souboru laboratorních prací a pracovní list k laboratorní práci na téma Typy stélek.
Autor Alena Fessová

Měření vlnové délky světla

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Laboratorní práce zaměřená na určení vlnové délky světla laserového ukazovátka.
Autor Jaroslav Reichl
Celkem: 51