Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů > vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Bezedná láhev

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zajímavé a netradiční pokusy z fyziky mohou být zdrojem zvýšení motivace pro žáky. Jedním z nich je experiment s vlastnoručně vyrobenou pomůckou, který námětově vychází ze známé české pohádky.
Autor Jaroslav Reichl

Kouzelný kelímek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Problémový experiment, který má praktické využití při přečerpávání kapaliny z jedné nádoby do druhé, aniž můžeme nádobu, z níž kapalinu čerpáme, zvednout a kapalinu přelít.
Autor Jaroslav Reichl

Virtuální hospitace - Německý jazyk: Plány a sny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Úvodní motivační hodina k tématu Plány a sny s cílem nácviku dovednosti mluvení. Žáci pracující především ve skupinách si nejprve vytvoří hypotézy (seznamují se s podmiňovacím způsobem v němčině), ověří je v textu a poté si připraví krátkou prezentaci.
Autor Mgr. Ivana Frýbová

Proč plovou kovové zaoceánské lodě?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě pozorování velmi jednoduchého experimentu.
Autor Jaroslav Reichl

Princip hydraulických zařízení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hydraulická zařízení mají velmi mnoho aplikací v praxi. Jednoduchým experimentem mohou žáci pochopit jejich princip a využívat jej při řešení konkrétních úloh.
Autor Jaroslav Reichl

Virtuální hospitace - Fyzika: Magnetické pole vodiče s proudem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Úvod do problematiky stacionárního magnetického pole. V hodině prokážeme existenci magnetického pole v okolí vodičů s proudem. Definujeme pojem magnetická indukční čára. Určíme tvar magnetického pole u přímého vodiče a definujeme orientaci jeho indukčních čar (Ampérovo pravidlo pravé ruky).
Autor Mgr. Monika Morávková

Laboratorní práce – Lišejníky: typy stélek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je prvním ze souboru laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách je uveden zdrojový text k celému souboru laboratorních prací a pracovní list k laboratorní práci na téma Typy stélek.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce – Lišejníky: pohlavní rozmnožování

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je čtvrtým námětem ze souboru laboratorních prací věnujících se lišejníkům. V přílohách je uveden zdrojový text k celému seriálu a pracovní list k tématu Pohlavní rozmnožování.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce – Lišejníky: lišejníkové látky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je pátým námětem ze souboru laboratorních prací věnujících se lišejníkům. V přílohách je uveden zdrojový text k celému seriálu a pracovní list k tématu Lišejníkové látky.
Autor Alena Fessová

Časové průběhy napětí a proudu při nabíjení a vybíjení kondenzátoru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Kondenzátory jsou důležité elektrotechnické součástky a technicky zaměření žáci (resp. studenti) by měli znát základní charakteristiky elektrického proudu procházejícího obvodem při nabíjení či vybíjení kondenzátoru a elektrického napětí při stejném ději. Příspěvek popisuje dva experimenty, jak tyto charakteristiky názorně kvalitativně i kvantitativně zobrazit.
Autor Jaroslav Reichl
Celkem: 51