Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů > vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Princip klenby

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Nedílnou součástí řady staveb je jasně viditelná klenba, jejíž fyzikální princip lze žákům velmi názorně přiblížit.
Autor Jaroslav Reichl

Proč plovou kovové zaoceánské lodě?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě pozorování velmi jednoduchého experimentu.
Autor Jaroslav Reichl

Projektová výuka v předmětu fyzika ve střední škole

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Snažil jsem se formulovat otázku, která mě – jako učitele fyziky v gymnáziu – velmi zajímá: Čím by se měla vyznačovat kvalitní výuka fyziky? Vzápětí mě taky napadly další otázky: Kdo nebo co rozhoduje o tom, zda daná výuka fyziky kvalitní je nebo není? Ze kterých hledisek je možné kvalitu výuky zkoumat?
Autor Jan Prachař

Historie počítačů v rámci informatiky prostřednictvím CHATu, aneb to bylo, když ...

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Úkolem předmětu Informační a komunikační technologie na gymnáziu je připravit žáky na život v informační společnosti, ve které žijeme, ať se nám to líbí nebo nelíbí. Jenže jak na to? Uvedený materiál nabízí inspiraci a zkušenost jak probrat celkem nudné téma o historii počítačů a zároveň umožnit žákům společně hledat vhodnou cestu k vyřešení zadaného úkolu. Ukáže jim v praxi výhody a nevýhody skupinové práce a spolupráci prostřednictvím elektronické komunikace. Žáci zjistí, že chat můžeme využít nejen k povídání a posílání smajlíků.
Autor Mira Friedrichová

Počátky dobrovolné ošetřovatelské péče

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci na základě textů uvažují nad tím, jako podmínky měli ranění a nemocní v Krymské válce. V polovině 19. století totiž ještě neexistovala vojenská zdravotnická služba, a tak se s tím francouzská a anglická armáda vyrovnávaly každá po svém. S dobrovolnou ošetřovatelskou péčí tehdy přišla 26letá Florence Nightingalová.
Autor Český červený kříž

Bernoulliho rovnice aneb Vodáci pod jezem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Bernoulliho rovnice je jednou z rovnic popisující proudění tekutin. Její plné pochopení přispěje žákům k dovednosti vysvětlit řadu běžných jevů, se kterými se v životě setkávají.
Autor Jaroslav Reichl

Bernoulliho rovnice a tahová síla vody

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Důležité fyzikální vztahy lze demonstrovat řadou jednoduchých experimentů. Pomocí velmi jednoduchého experimentu žáci mohou snáze pochopit Bernoulliho rovnici.
Autor Jaroslav Reichl

Bernoulliho rovnice a toaletní papír

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
I s velmi netradičními pomůckami, které v běžném životě každodenně využíváme, lze demonstrovat platnost důležitých fyzikálních zákonů. V článku je popis jednoduchého experimentu demonstrujícího platnost Bernoulliho rovnice.
Autor Jaroslav Reichl

Pískovna

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Lekce je simulací grantového řízení na využití určité lokality (zde "Pískovny"). Tři skupiny žáků představují ekology, podnikatele, propagátory volnočasových aktivit. Jednotlivé skupiny připravují projekt na využití dané lokality ve formě prezentace. Čtvrtá skupina žáků představuje grantovou komisi, která následně vybírá projekt, jemuž by přidělila grant.
Autor JOB o. s.

Institucionální rámec fungování Evropské unie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tato oblast obsahuje vzdělávací cíle zaměřené na představení institucionálního fungovaní EU včetně vztahu stát – EU.
Autor Zastoupení Evropské komise v ČR
Celkem: 51