Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů > vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Časové průběhy napětí a proudu při nabíjení a vybíjení kondenzátoru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Kondenzátory jsou důležité elektrotechnické součástky a technicky zaměření žáci (resp. studenti) by měli znát základní charakteristiky elektrického proudu procházejícího obvodem při nabíjení či vybíjení kondenzátoru a elektrického napětí při stejném ději. Příspěvek popisuje dva experimenty, jak tyto charakteristiky názorně kvalitativně i kvantitativně zobrazit.
Autor Jaroslav Reichl

Hrozba globálního oteplování – CLIL na 2. stupni ZŠ

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Kroskurikulární CLIL projekt je výstupem mezinárodní spolupráce učitelů biologie, geologie a anglického jazyka. Projekt využívá prostředků ICT, které mohou být výzvou pro učitele cizích jazyků i odborného předmětu, a přináší přesah do environmentální výchovy.
Autor Tereza Šmídová

Princip hydraulických zařízení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hydraulická zařízení mají velmi mnoho aplikací v praxi. Jednoduchým experimentem mohou žáci pochopit jejich princip a využívat jej při řešení konkrétních úloh.
Autor Jaroslav Reichl

Proč plovou kovové zaoceánské lodě?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě pozorování velmi jednoduchého experimentu.
Autor Jaroslav Reichl

Země, Voda, Oheň, Vzduch

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
aplikační příspěvek
Vyučovací předmět Přírodověda je integrovaný předmět se vzdělávacím obsahem uspořádaným do tematických okruhů – hmota, země, voda, vzduch, oheň a energie. Žáci v něm rozvíjí dovednost vytvářet a myšlenkově integrovat poznatky různých přírodovědných oborů.
Autor VÚP Praha

Virtuální hospitace - Německý jazyk: Plány a sny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
uč.hodina
Úvodní motivační hodina k tématu Plány a sny s cílem nácviku dovednosti mluvení. Žáci pracující především ve skupinách si nejprve vytvoří hypotézy (seznamují se s podmiňovacím způsobem v němčině), ověří je v textu a poté si připraví krátkou prezentaci.
Autor Mgr. Ivana Frýbová

Přírodovědná cvičení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
projekt
Sledovaný příklad dobré praxe ukazuje nově pojaté zařazení tradičních laboratorních cvičení z fyziky, biologie a chemie do ŠVP a následně do výuky.
Autor VÚP Praha

Virtuální hospitace - Chemie: Vlastnosti vodíku a kyslíku v pokusech

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Výchozí situací pro chemické experimentování je grafické znázorňování pozorovaných faktů. Žákům je navrhnut výběr pojmů, je zakresleno schéma, kde jsou šipkami vyznačeny vztahy. Žáci postupně toto schéma doplňují a uspořádávají tak informace a myšlenky do struktury, což vede k lepšímu porozumění a zapamatování.
Autor RNDr. Petr Koloros

Výroky a jejich negace

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek upozorňuje na význam výrokové logiky pro další studium matematiky, ukazuje některá úskalí při výkladu pojmů a vztahů z této oblasti a zdůrazňuje důležité okamžiky výkladu z metodického hlediska. Pro ilustraci jsou v příspěvku uvedeny konkrétní úlohy.
Autor Jarmila Robová

Var vody za sníženého tlaku

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V praxi se můžeme setkat se situacemi, kdy voda vře při jiné teplotě, než je běžně uváděných 100 stupňů Celsia. Jednoduchým experimentem lze ukázat, že při nižším okolním tlaku vře voda při nižší teplotě.
Autor Jaroslav Reichl
Celkem: 51