Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů > rozpozná problém, objasní jeho podstatu,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pedosféra – návrhy do výuky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek si klade za cíl sdílet výsledky ročního projektu zaměřeného na kritická místa kurikula zeměpisu v prvním ročníku středních škol se širokou odbornou komunitou. V rámci projektu Příprava a pilotní realizace systému podpory neaprobovaných učitelů v Plzeňském kraji (RIS3) byl v roce 2020 realizován průzkum s učiteli geografie na středních školách.
Autor Václav Duffek

Jak motivovat žáky v matematice k nejvyšším cílům Bloomovy taxonomie?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V článku je popsána výuková aktivita, která motivuje žáky k hlubšímu pochopení probrané látky formou kooperace a kolaborace za použití moderních ICT formou tvorby sady testových úloh z matematiky na téma „Graf kvadratické funkce“.
Autor Mgr. Petr Němec

LED a laser

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Znát vlastnosti polovodičů a polovodičových součástek je v současné době velmi důležité, neboť s polovodiči a jejich aplikacemi se setkává každý z nás denně. Proto je nutné, aby žáci základní vlastnosti polovodičových součástek správně pochopili.
Autor Jaroslav Reichl

Musí to tak být?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Tato aktivita ukazuje, jak lze realizovat výuku zaměřenou na objasnění a pochopení důležitosti některých principů mezinárodního humanitárního práva.
Autor Mgr. Iva Dobiášová

Lenzův zákon netradičně

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Faradayův zákon a Lenzův zákon nejsou pro žáky středních škol příliš jednoduché na pochopení. Proto bychom se měli snažit tyto zákony žákům prezentovat srozumitelnou formu s pomůckami, které běžně znají, aby je nové pomůcky neodrazovaly od vnímání samotného průběhu experimentu.
Autor Jaroslav Reichl

Obsahy ploch a programový systém Mathematica

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
S technicky nadanými žáky lze řešit i úlohy, které na základě jednoduchých postupných úvah vedou k rovnicím analyticky neřešitelným. Takové rovnice pak lze řešit a vizualizovat např. pomocí systému Mathematica s tou výhodou, že lze velmi snadno modifikovat zadání úlohy a další její parametry.
Autor Jaroslav Reichl

Zabarvovací brýle

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V příspěvku bude ukázáno, jak za pomoci systému Vernier proměřit čas potřebný k zabarvení a odbarvení samozabarvovacích brýlí.
Autor Naděžda Vogalová

Vzájemná odchylka vektorů gravitační a tíhové síly

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Při výkladu gravitačního pole se žáci seznamují s rozdíly mezi gravitační silou a tíhovou silou, ale málokdo si uvědomí, jaký úhel vlastně tyto dvě síly svírají. K tomu, abychom se v hodině fyziky touto problematikou začali zabývat, mě inspiroval jeden student. Nakonec dotaz přešel v řešení velmi zajímavé fyzikální úlohy, k čemuž jsme nakonec využili i programový systém Mathematica.
Autor Jaroslav Reichl

Závislost osvětlení na počtu filtrů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V příspěvku bude za pomoci měřícího systému Vernier, proměřena závislost osvětlení na počtu filtrů umístěných mezi zdrojem světla a luxmetrem.
Autor Naděžda Vogalová

7 tipů, jak použít myšlenkové mapy

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Myšlenkové mapy jsou nesporným fenoménem v učení i osobním rozvoji, o kterém se stále více mluví a píše. V následujícím článku se pokusíme ukázat sedm zajímavých možností, jak využít myšlenkové mapy ve výuce – ať již při rozvoji dovedností žáků, při učení nebo testování.
Autor Monika Černá
Celkem: 42