Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Počet komentářů, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Proč plovou kovové zaoceánské lodě?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak je možné, že těžké zaoceánské lodě vyrobené z kovu plovou? Odpověď na tuto otázku je možné vyslovit na základě pozorování velmi jednoduchého experimentu.
Autor Jaroslav Reichl

Princip hydraulických zařízení

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hydraulická zařízení mají velmi mnoho aplikací v praxi. Jednoduchým experimentem mohou žáci pochopit jejich princip a využívat jej při řešení konkrétních úloh.
Autor Jaroslav Reichl

Virtuální hospitace - Fyzika: Magnetické pole vodiče s proudem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Úvod do problematiky stacionárního magnetického pole. V hodině prokážeme existenci magnetického pole v okolí vodičů s proudem. Definujeme pojem magnetická indukční čára. Určíme tvar magnetického pole u přímého vodiče a definujeme orientaci jeho indukčních čar (Ampérovo pravidlo pravé ruky).
Autor Mgr. Monika Morávková

Laboratorní práce – Lišejníky: typy stélek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je prvním ze souboru laboratorních prací zaměřených na lišejníky. V přílohách je uveden zdrojový text k celému souboru laboratorních prací a pracovní list k laboratorní práci na téma Typy stélek.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce – Lišejníky: pohlavní rozmnožování

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je čtvrtým námětem ze souboru laboratorních prací věnujících se lišejníkům. V přílohách je uveden zdrojový text k celému seriálu a pracovní list k tématu Pohlavní rozmnožování.
Autor Alena Fessová

Laboratorní práce – Lišejníky: lišejníkové látky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek je pátým námětem ze souboru laboratorních prací věnujících se lišejníkům. V přílohách je uveden zdrojový text k celému seriálu a pracovní list k tématu Lišejníkové látky.
Autor Alena Fessová

Časové průběhy napětí a proudu při nabíjení a vybíjení kondenzátoru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Kondenzátory jsou důležité elektrotechnické součástky a technicky zaměření žáci (resp. studenti) by měli znát základní charakteristiky elektrického proudu procházejícího obvodem při nabíjení či vybíjení kondenzátoru a elektrického napětí při stejném ději. Příspěvek popisuje dva experimenty, jak tyto charakteristiky názorně kvalitativně i kvantitativně zobrazit.
Autor Jaroslav Reichl

Diamagnetismus a paramagnetismus jednoduše

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Magnetické vlastnosti různých materiálů se hojně využívají v praxi. Proto by žáci měli chápat rozdíl mezi diamagnetickými a paramagnetickými látkami. Rozdílné chování těchto látek ve vnějším magnetickém poli lze předvést jednoduchým epxerimentem.
Autor Jaroslav Reichl

Var vody za sníženého tlaku

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V praxi se můžeme setkat se situacemi, kdy voda vře při jiné teplotě, než je běžně uváděných 100 stupňů Celsia. Jednoduchým experimentem lze ukázat, že při nižším okolním tlaku vře voda při nižší teplotě.
Autor Jaroslav Reichl

Tlumené kmitání tělesa zavěšeného na pružině

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tlumené kmitavé pohyby nás provázejí jak v praktickém životě, tak při studiu fyziky a dalších předmětů. Proto je nutné, aby žáci zejména technicky zaměřených škol pochopili základní principy tlumeného kmitání a byli schopni vysvětlit, na čem útlum závisí. S využitím dataloggeru firmy Vernier lze experiment zaměřený na tlumené mechanické kmitání provést, proměřit a analyzovat.
Autor Jaroslav Reichl
Celkem: 288