Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Eulerova věta a mnohostěny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Ověřování Eulerova vztahu pro mnohostěny, počet vrcholů, stěn a hran, podmíněnost platnosti vztahu a idea protipříkladu.
Autor Jan Houska

Historie měření Země a vesmíru

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Úhlová měření, Eratosthenes a antická astronomie, odhady vzdáleností a velikosti Měsíce a Slunce, paralaxa hvězd
Autor Jan Houska

Konvergentní geometrická řada názorně

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Součet konvergentní geometrické řady, příklady řešené graficky, aplikace stejnolehlosti
Autor Jan Houska

Projektová výuka s PC

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
V rámci projektu je zpracováván dotazník na libovolné téma ve vazbě na město, v němž se škola nachází. Dalšími fázemi jsou šetření s využitím dotazníku, vyhodnocení dotazníku a publikace závěrů, které z daných šetření plynou. Celý proces probíhá v rámci skupin s využitím znalostí informačních a komunikačních technologií a znalostí získaných v rámci občanského a společenskovědního základu.
Autor Jan Nouza

Univerzální Simpsonův vzorec

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jediný vzorec pro objemy známých těles, modifikace platí též pro obsahy některých obrazců, zdůvodnění a výzkum platnosti
Autor Jan Houska

Projektová výuka - Kudy tekla voda

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Cílem projektu bylo analyzovat v krajině vlastního bydliště změny, které mohou podmiňovat častější výskyt ničivých povodní. K článku je přiložena prezentace a stručný návod, jak postupovat při tvorbě školních projektů.
Autor Jan Ježek

Uhlovodíková pyramida

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Hra AZ kvíz na téma Uhlovodíková pyramida má žáka aktivně zapojit do výuky s tím, že si zároveň zdokonaluje a procvičuje vlastní znalosti a některé kompetence - komunikativnost, spolupráce, respektování druhých, prosazování vlastního názoru, soutěživost.
Autor Jana Drahovzalová

Chemické pexeso

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek nabízí možnost, jak oživit netradičním způsobem výuku.
Autor Jana Horáková

Připravujeme vlastní WebQuest aneb zajímavé i užitečné výpravy

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Rychlý rozvoj informačních a komunikačních technologií a jejich stále snazší dostupnost přímo vyzývá, aby byly efektivně využívány také ve vzdělávání. Příspěvek nabízí tipy, jak si relativně snadno vytvořit vlastni aktivity. Využit můžete texty, obrázky i zvuky - audio i video. Podle technické zdatnosti vlastní a žáků i dostupnosti prostředků a technologií.
Autor Jana Jílková

Poklady hlubin

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Článek představuje dvě vyučovací hodiny zaměřené na téma moří a oceánů. V první hodině si žáci zopakují, co o mořích a oceánech vědí, a případně si doplní vědomosti. Ve druhé hodině se pak věnují problematice znečišťování moří a oceánů, diskutují nad jedním konkrétním příkladem znečištění a posléze napíší úvahu na toto téma.
Autor Jana Kindlmannová
Celkem: 279