Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vedení elektrického proudu vodnými roztoky látek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Popis pokusu, kterým ověřujeme schopnost různých roztoků vést elektrický proud.
Autor Markéta Štefková

Eulerova věta a mnohostěny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Ověřování Eulerova vztahu pro mnohostěny, počet vrcholů, stěn a hran, podmíněnost platnosti vztahu a idea protipříkladu.
Autor Jan Houska

Hra Riskuj! na téma „p-prvky“

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Další sada otázek do hry Riskuj!, tentokrát na téma „p-prvky“. Jedná se o aktivizující hru, která velkou měrou motivuje žáky k dalšímu získávání poznatků v oblasti Člověk a příroda.
Autor Alena Jedličková

Práce s informacemi při výuce o kanadských provinciích a teritoriích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zaměřen na jednu z metod práce s informacemi, hlavně na jejich zpracování a následnou prezentaci. Je napsán pro hodiny geografie, tuto metodu však lze použít ve výuce kteréhokoli předmětu.
Autor Tomáš Matlenga

Kultivační důkaz mikroorganismů v okolním prostředí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
V příspěvku autor popisuje praktické cvičení z mikrobiologie, kdy si žáci vypěstují mikroorganismy na pevných agarových půdách a potom je pozorují pouhým okem i pod mikroskopem.
Autor Lenka Pavlasová

Pronikání molekul jodu přes igelit

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Pokus demonstrující velikost molekul jodu, funkčnost polopropustné membrány, pohyb částic.
Autor Milan Bárta

Typy chemických vzorců

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jedná se o přípravu na jednu vyučovací hodinu chemie s tématem Typy chemických vzorců. Příprava je obohacena o aktivizující prvky, což by mohlo pomoci k lepší fixaci poznatků.
Autor Alena Jedličková

Sledování růstu mikroorganismů

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
V příspěvku autor popisuje praktické cvičení z mikrobiologie, kdy si žáci vypěstují mikroorganismy na pevných agarových půdách a sledují a porovnávají jejich růst v odlišných podmínkách.
Autor Lenka Pavlasová

Využití ICT v projektové práci

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Na základě vlastního výběru žáci zpracují určité téma. Cílem daného projektu je zopakování veškeré látky předmětu ICT.
Autor Ivana Rýparová

Projekt Já, občan

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Projekt Já, občan, který je námětem článku, přispívá k řešení průřezového tématu Výchova demokratického občana. Záměrem je získání základní úrovně občanské gramotnosti u žáků. Projekt se snaží rozvíjet kritické myšlení, právní vědomí a porozumění demokratickému uspořádání společnosti a demokratickým způsobům řešení konfliktů a problémů.
Autor Martin Matějka