Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Postříbření začazené lžičky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
uč.hodina
Příspěvek popisuje návod na část vyučovací hodiny, během níž žáci prokáží porozumění základním zákonům optiky. Experiment je též vhodný pro ujasnění pojmů smáčivost - nesmáčivost kapalin.
Autor Jaroslav Reichl

Zvedání židle s využitím třecí síly

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Zvedat židli lze mnoha způsoby. Jeden ze zajímavých (a možná ne všeobecně známý) je popsán v příspěvku.
Autor Jaroslav Reichl

Superabsorpční polymery ve výuce chemie

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Téma polymery a polymerace patří ve výuce chemie k jedněm z obtížně interpretovatelných témat. Experimentů se superabsorbenty lze proto dobře využít ke zvýšení motivace žáků, včetně vazby na každodenní praxi.
Autor Martin Bílek

Lucie noci upije…

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět na spolupráci mezi „informatikou“, fyzikou a zeměpisem (geografií) při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o délce dne v období kolem zimního slunovratu.
Autor Jaroslav Kusala

Kolik měří slepičí krok?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět na spolupráci mezi informatikou, fyzikou a zeměpisem (geografií) při výuce astronomie. S využitím internetu vyhledávají žáci informace o době trvání dne v období kolem zimního slunovratu.
Autor Jaroslav Kusala

Univerzální Simpsonův vzorec

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Jediný vzorec pro objemy známých těles, modifikace platí též pro obsahy některých obrazců, zdůvodnění a výzkum platnosti
Autor Jan Houska

První pomoc a ochrana člověka za mimořádných událostí

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
V projektu se žáci seznamují se zásadami poskytování první pomoci a s pravidly ochrany člověka za mimořádných událostí. V rámci projektu je rozvíjena řada klíčových kompetencí, projekt má výrazný mezioborový charakter.
Autor Lumír Kozubík

Prvky V.A skupiny (15. skupiny) a VI.A skupiny (16. skupiny) periodické soustavy prvků

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Obsahem článku jsou pracovní listy zaměřené na vlastnosti, přípravu, výrobu a využití prvků V.A skupiny (15. skupiny), VI.A skupiny (16. skupiny) a jejich sloučenin, dále jsou to pracovní listy zaměřené na zákonitosti vyskytující se v V.A skupině (15. skupině) a VI.A skupině (16. skupině).
Autor Lucie Štefanová

Inhibiční účinek látek obsažených v zubní pastě

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
modul
Námět na laboratorní práce, při kterých si žáci experimentálně ověří účinky zubní pasty.
Autor Blanka Zikánová

Nedokonalost lidského oka

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vnímání spojitého pohybu obrázků na filmovém plátně v kině nebo na televizní obrazovce je umožněno tzv. setrvačností lidského oka. Pomocí jednoduché pomůcky lze tuto vlastnost oka demonstrovat.
Autor Jaroslav Reichl