Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k řešení problémů

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Podle autora, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Vyhledávací rozcvička

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem. Hravá forma žáky baví.
Autor Mira Friedrichová

Informační gramotnost, co a jak vlastně učit?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek pojednává o dlouholeté osobní zkušenosti s využíváním výpočetní techniky nejen ve vzdělávání, ale v životě vůbec. O tom, co jsme se učili, naučili a co bychom se učit měli. O dynamicky se rozvíjející informační společnosti.
Autor Mira Friedrichová

Vyhledávací rozcvička pro češtinu

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Digitální učební materiál, který můžete využít pro zahájení mnoha různých témat z informatiky, zejména pro propojení informatiky a češtiny. Lze využít pro otestování základních znalostí žáků v práci s internetem. Hravá forma žáky baví. Jedná se o první článek ze série Čeština v informatice – informatika v češtině.
Autor Mira Friedrichová

Výtvarný projekt: tvorba užitého umění ve výtvarné výchově

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Autor se snaží pomoci žákům nalézt a vytvořit si vztah k designu. Uvědomit si důležitost designu ve společnosti. Seznámit se s hlavními aspekty designu a jeho činností. Poznat rozdíl mezi funkčností a estetickou stránkou užitých předmětů. Vyznat se v základních metodách užité techniky.
Autor Monika Boušková

7 tipů, jak použít myšlenkové mapy

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Myšlenkové mapy jsou nesporným fenoménem v učení i osobním rozvoji, o kterém se stále více mluví a píše. V následujícím článku se pokusíme ukázat sedm zajímavých možností, jak využít myšlenkové mapy ve výuce – ať již při rozvoji dovedností žáků, při učení nebo testování.
Autor Monika Černá

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy se Gándhí vydal na protestní solný pochod

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci jsou skrze postavu Mahátma Gándhího seznámeni s nejznámějšími teoretiky a propagátory nenásilných protestů, především s Petrem Chelčickým, dále se Lvem Nikolajevičem Tolstým a Martinem Lutherem Kingem. Aktivita vede žáky k zamyšlení nad efektivitou použití násilí, resp. nenásilí v různých situacích.
Autor Monika Stehlíková

Blikání žárovek

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto experimentu bude ukázáno, jaký vliv na osvětlení má střídavý proud. Jestli žárovky napájené střídavým proudem blikají, či neblikají.
Autor Naděžda Vogalová

Nabíhání úsporné žárovky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto příspěvku bude měřena doba, která je potřebná k úplnému naběhnutí úsporné žárovky. A tím i ukážeme, proč se úsporné žárovky nemají používat v místnostech, kde se rozsvěcí pouze na krátký okamžik.
Autor Naděžda Vogalová

Proč se v zimě solí silnice?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V příspěvku bude ukázáno, co se děje s ledem posypeme-li ho solí. Dále zde bude ukázáno, proč se v zimě solí silnice a proč při větších mrazech solení není účinné.
Autor Naděžda Vogalová

Závislost osvětlení na vzdálenosti od zdroje

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V příspěvku bude proměřena závislost intenzity osvětlení na vzdálenosti od zdroje světla.
Autor Naděžda Vogalová