Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k učení > kriticky přistupuje ke zdrojům informací,...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Počet zobrazení, Nejméně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pedosféra – návrhy do výuky

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Tento článek si klade za cíl sdílet výsledky ročního projektu zaměřeného na kritická místa kurikula zeměpisu v prvním ročníku středních škol se širokou odbornou komunitou. V rámci projektu Příprava a pilotní realizace systému podpory neaprobovaných učitelů v Plzeňském kraji (RIS3) byl v roce 2020 realizován průzkum s učiteli geografie na středních školách.
Autor Václav Duffek

Inspirace pro testování problematických regionů Evropy v Google Classroom

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V tomto článku navazuji konkrétním příkladem na můj článek Možný způsob ověření znalostí (nejen) v regionálním zeměpise „sloupečkovou přiřazovací metodou“. Vzhledem k distančnímu vzdělávání jsem se rozhodl vložit příklad „Úkolu s kvízem“, který jsem vytvořil pro otestování velmi problematické regionálně zeměpisné látky zaměřené na JV Evropu, postsovětské země východní Evropy a samostatně Ruska, právě „sloupečkovou metodou“. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Kamil Bujárek

Trestné činy a digitální stopa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Lekce se bude zaměřovat na trestné činy a přestupky v digitálním prostředí, zejména na sociálních sítích. Součástí bude aktivní práce a vyhledávání na internetu a poslech a práce s textem, kdy žáci budou zkoumat z různých úhlů pohledu jeden konkrétní případ.
Autor Petr Caloň

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy byla zveřejněna nejslavnější rovnice světa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Aktivita se zabývá širším významem slova relativita a významem aktivního veřejného angažmá známých osobností.
Autor Monika Stehlíková

Slavné dny pro SŠ: Den, kdy abdikoval poslední čínský císař

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se seznámí s životem posledního čínského císaře a díky tomu s důležitějšími milníky světových dějin prvních dvou třetin 20.století.
Autor Tereza Vodičková

Neomezená svoboda projevu?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
V průběhu lekce si studenti utvářejí své názory na nutnost, potřebnost nebo nadbytečnost cenzury svobody projevu v demokratickém státě. Uvědomují si konflikt mezi svobodou projevu a jinými právy, tedy i nutnost cenzury. Práce probíhá ve skupinách, jejím výstupem je pochopení hodnoty svobody projevu, jejích hranic a nutnosti jejího omezení.
Autor Petra Müllerová

Etapa tzv. normalizace v dějinách ČSSR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem výukové lekce je práce s fotografiemi vytvořenými pro podporu totalitního režimu. Žáci si mají uvědomit možnosti fotografií jako zdroje informací, ať již z hlediska faktografie, tak emočního sdělení.
Autor PhDr. Ludmila Bystroňová

Despotický Orient a řeckořímští demokratičtí otrokáři

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Výukový projekt pro první ročníky a kvinty zaměřený na látku blízkovýchodních orientálních despocií, dálněvýchodních starověkých říší v Indii a Číně a řecké a římské antické dějiny. Cílem je vytvořit zevrubnou studii o konkrétním státu se zachycením všech důležitých stránek života a organizace, najít specifika, trendy a způsob realizace obecných zákonitostí o starověku. Shromáždit důkazy pro svá tvrzení. Další fází je prezentace výsledků ve srovnání s ostatními říšemi/pracovními skupinami, společné hledání rozdílů a shod.
Autor Lukáš Tvrďoch

Práce s informacemi při výuce o kanadských provinciích a teritoriích

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek je zaměřen na jednu z metod práce s informacemi, hlavně na jejich zpracování a následnou prezentaci. Je napsán pro hodiny geografie, tuto metodu však lze použít ve výuce kteréhokoli předmětu.
Autor Tomáš Matlenga

Politická a společenská situace na počátku 50. let v ČSR

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Cílem výukové hodiny je práce s propagandistickými motivy v článcích dobového Rudého práva a hledání příčin demagogických projevů pracujících v ČSR včetně vlivů na dobový postoj známé osobnosti sportovního a veřejného života.
Autor PhDr. Ludmila Bystroňová
Celkem: 85