Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium > Kompetence k učení > efektivně využívá různé strategie učení k...

Zobrazit na úvodní stránce článků

Strom podřazených klíč. kompetencí

Tato kategorie nemá podřazené klíčové kompetence.
Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Galileo Galilei a jeho odkaz ve výuce fyziky na střední škole

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek je zaměřen na historický úvod k učivu o gravitační síle, tíhové síle a tíhovém poli. Odkazuje však nikoli na Newtona, ale na jeho myšlenkového předchůdce Galilea Galileie, který svou novou teorií, popisující volný pád, a zejména svým novým přístupem k metodologii vědecké práce, významně ovlivnil paradigma nově se utvářejících přírodních věd.
Autor Zdeněk Hromádka

Architektura v dějinách umění

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Vytvořila jsem soubor textů, které pomáhají při výuce dějin umění, zároveň jsou doplněny konkrétními úkoly, testují čtenářskou gramotnost a propojují výuku ZSV (psychologie), dějin umění i českého jazyka.
Autor Hana Vacková

Code Week 2016 aneb Jak jsme se neučili programovat

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Článek o tom, jak je také možné pojmout týden evropského programování a zařadit ho do výuky ICT na střední škole.
Autor Jaroslav Mašek

První a druhá berlínská krize

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
Cílem výukové lekce je přiblížit žákům dva důležité momenty studené války a potažmo celého 20. století: 1. a 2. berlínskou krizi, jejich příčiny, průběh, klíčové osobnosti a výsledky.
Autor PhDr. Radek Aubrecht

Horninový cyklus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Žáci se v aktivitě praktickou a činnostní formou seznámí s horninovým cyklem a jeho průběhem. Aktivita je vhodná do venkovního prostředí a její realizace předpokládá dramatické ztvárnění základních druhů hornin podle jejich vzniku.
Autor Jakub Holec

Poznáváme horniny

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zabývá výukou, ve které žáci poznávají horniny a jejich charakteristické znaky. Žáci se učí horniny nejen poznávat, ale i pozorovat a třídit do 3 hlavních typů podle způsobu vzniku.
Autor Jakub Holec

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon – první zkušenosti

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje praktické zkušenosti autora s nasazením volně dostupného nástroje MIT App Inventor ve výuce IKT na střední škole a předkládá odkazy na použité materiály.
Autor Mgr. Petr Němec

Osmá planeta: Geocaching

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se věnuje výstupu z projektu Klíčení, aneb rosteme s dětmi pro nejstarší kategorii nazvané Osmá planeta a představuje ukázku, jejímž obsahem jsou geolokační aktivity.
Autor Eva Holíková

Naprogramujte si aplikaci pro mobilní telefon

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisuje možnost programovat aplikace pro mobilní zařízení v cloudovém řešení, v závěru je videoukázka práce s nástrojem na příkladu jednoduché aplikace.
Autor Mgr. Petr Němec

Série pracovních listů k tématu Ochrana přírody v České republice

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Ukázka z publikace NÁMĚTY PRO GEOGRAFICKÉ A ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ: ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ je určena zejména učitelům z praxe, studentům učitelských oborů a také dalším zájemcům o aplikaci geografické a environmentální problematiky ve vzdělávání. Publikace si klade za cíl rozšířit základ běžných učebnic o vybraná aktuální témata se vztahem k životnímu prostředí a jeho ochraně.
Autor Tomáš Matějček
Celkem: 106