Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Gymnázium

Zobrazit na úvodní stránce článků

Seřadit dle: Datum publikace, Nejstarší
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak procvičovat a zkoušet místopis?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Článek seznamuje čtenáře s netradičním způsobem procvičování a zkoušení místopisu formou posuzování pravdivosti jednoduchých výroků. Prezentovaná metoda je časově a organizačně velmi nenáročná a efektivně přispívá k vytváření mentálních map. Je snadno modifikovatelná pro žáky základních škol, víceletých i čtyřletých gymnázií.
Autor Antonín Jalovec

Mozambik

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu, Občanského a společenskovědního základu) s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech (VMEGS). Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivit žáci pracují s informacemi o příčinách chudoby v Africe na příkladu vybrané země. Žáci vybírají významné informace z textu a učí se učit ostatní.
Autor Ondřej Nádvorník

Arif Hossein - integrace průřezových témat do práce s dokumentárním filmem

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) nebo materiál na samostatný projekt s uplatněním průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Popis aktivit může zároveň sloužit jako návod využití dokumentárního filmu k integraci průřezových témat.
Autor Lenka M. Pekařová

Internet jako globus

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek upozorňuje na pedagogické možnosti využití programu znázorňujícího osvětlení zemského povrchu. Program se uplatní při probírání tématu "Vesmír" formou problémové výuky v různých předmětech.
Autor Jaroslav Kusala

Hra na etnologa

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Výchovy k občanství) s uplatněním průřezového tématu Multikulturní výchova. Může se stát také inspirací pro hodinu samostatné MKV. V průběhu aktivity se žáci učí, jak je naše vnímání ovlivněno nevědomými stereotypy.
Autor Jan Buryánek

Názory na odsun

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Dějepisu nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může být i inspirací pro hodinu samostatné MKV. Zpracování problematiky odsunu sudetských Němců se může stát úvodem k tématu národnostních, genderových a dalších předsudků; umožňuje prozkoumat, jakým způsobem první dojmy ovlivňují naše hodnocení jiných lidí.
Autor Jan Buryánek

Rozvojová spolupráce - pro a proti (integrace průřezového tématu VMEGS)

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Geografie nebo Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci porovnávají výhody a nevýhody různých forem rozvojové spolupráce a hodnotí, které formy jim přijdou nejvhodnější.
Autor Ondřej Nádvorník

Zpestření hodin chemie hrou Riskuj

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jedna z možností využití PowerPointové prezentace pro netradiční způsob opakování učiva.
Autor Alena Jedličková

Co se stalo na pláži Carcavelos?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost kritického nadhledu vůči mediálnímu působení. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu MV (popřípadě VMEGS či VDO).
Autor Člověk v tísni

Genderové rozdíly

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Příspěvek představuje vzorovou hodinu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu Multikulturní výchova. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné MKV. Aktivita donutí žáky a žákyně přemýšlet, které vlastnosti jsou obvykle připisovány ženám a které mužům a jaká z toho plynou omezení.
Autor Ivo Buryánek
Celkem: 509