Domů > Odborné články > Články s klíčovým slovem „čtení“

Odborné články

Hledání dle struktury RVP
 
Smazat filtr
Články (31)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 31 položek
Základní vzdělávání Spomocník
26. 6. 2023 0x 1556x
Díky technologiím musíme být bigramotní
Shrnutí výzkumných závěrů, které vedly profesorku UCLA Maryanne Wolf k zavedení pojmu bigramotnost, jež vyjadřuje potřebu specifických schopností v důsledku všudypřítomné existence digitálních…
Základní vzdělávání Spomocník
17. 5. 2021 0x 2900x
PISA propojuje čtenářskou a digitální gramotnost
Hlavní zjištění sekundární analýzy dat mezinárodního šetření PISA 2018 zkoumající čtenářskou gramotnost v souvislosti s využitím digitálních technologií.
Základní vzdělávání
12. 10. 2020 0x 6466x
Čtení elektronických textů na 1. stupni základní školy
Při prvním pohledu na elektronický text se může zdát, že se text v elektronické formě neliší od textu tištěného, jediným zřetelným rozdílem je médium, na kterém text čteme (papír / digitální zařízení…
Základní vzdělávání Spomocník
25. 6. 2020 4x 7221x
Strategie čtení digitálních textů: společné anotace
Čtení digitálních textů se ukazuje být odlišné od čtení textů tištěných. Žáky je proto nutné naučit nové strategie a přístupy. Článek zvažuje klady a zápory typických přístupů použitých nejprve u…
Základní vzdělávání Spomocník
27. 2. 2020 2x 6828x
Laterální čtení
Množství textů na internetu vyžaduje i změnu způsobu čtení. Řešením problému s ověřováním informací by mělo být laterální, hyperlinkové a hashtagové čtení, které se odlišuje od klasického čtení…
Základní vzdělávání Spomocník
3. 1. 2019 0x 8114x
Mobily v rukou dětí z pohledu rodičů
Zpráva o tom, jak svůj postoj k využití mobilů vlastními dětmi na základě studia dostupných výzkumů pozměnil jeden anglický rodič – shodou okolností novinář zabývající se médii.
Základní vzdělávání
11. 10. 2018 0x 10701x
Čtenářské strategie od prvních školních dní
Rozvíjení čtenářské gramotnosti je oblastí, kde se vzájemně prolínají a překrývají otázky co, jak a proč žáky učíme. Učitelé v 1. ročníku vědí, že cílem není pouze zvládnutí techniky čtení a psaní na…
Gymnaziální vzdělávání
10. 9. 2018 0x 4910x
Projekt na podporu čtenářské gramotnosti
Představení mezinárodního projektu Handbook 4 RSP readers a jeho výsledků.
Základní vzdělávání
18. 3. 2015 0x 19872x
Učební aktivity ve výuce angličtiny mladších žáků
Článek seznamuje s čtenáře s efektivními a vyzkoušenými tipy na učební aktivity, které jsou vhodné pro výuku anglického jazyka na 1. stupni ZŠ.
Základní vzdělávání Spomocník
23. 10. 2014 0x 4459x
Jsou naše předpoklady o čtení nesprávné?
Informace o často diskutovaném tématu týkajícím vlivu technologií na úroveň čtenářské gramotnosti postavená na překvapivém blogovém příspěvku Tima Kastelleho a vlastním názoru autora.
Základní vzdělávání
3. 6. 2014 0x 6169x
Čtením k úspěchu ve vzdělávání - výzkum
Čtenářská gramotnost českých žáků podle výsledků mezinárodních výzkumů stále upadá (zejména na 2. stupni) a odborníci se snaží tento propad zastavit. A protože čtenářská gramotnost a čtení jsou…
Gymnaziální vzdělávání
2. 4. 2012 1x 15558x
Tvorba elektronických knih
Elektronické knihy se dnes těší stále většímu zájmu u čtenářů i žáků. Je nepochybně užitečné, pokud budou žáci umět vytvořit vlastní elektronickou knihu. V následujícím článku se pokusíme ukázat, jak…
Zobrazeno 12 z 31 položek