Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zpravodajství"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zpravodajství"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Mediální zpravodajství pohledem sociologie vědění

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek rozebírá zpravodajství prizmatem sociologie vědění. Přístupnou formou vysvětluje koncept sociologie vědění a poté do něj obecným způsobem zasazuje mediální produkty (zprávy).
Autor Lukáš Pfauser

Zpravodajství v pojetí Guye Tuchmanové

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Následující text se zaměřuje na shrnutí hlavních tezí mediální socioložky Guy Tuchmanové, která se zaměřuje na redakční procesy v mediálních institucích, a na její sociokonstruktivistická východiska (zpravodajskou síť a typizace událostí).
Autor Lukáš Pfauser

Gutenberg by se divil

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Využití školního rozhlasového vysílání při tvorbě ankety jako součást jazykové výchovy.
Autor Zuzana Zejdová

Není zpráva jako zpráva

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Jak poznáme špatné zpravodajství? Obvykle je plné hodnotících soudů a neověřených tvrzení. V lekci se žáci naučí hodnotící soudy rozpoznat, seznámí se také se základními principy svobody slova a mediálních zákonů, cíli veřejnoprávních médií.
Autor Zuzana Zejdová

Řeč novinových titulků

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Většina z nás celkem spolehlivě dokáže rozlišit sdělení pocházející ze seriózních nebo bulvárních médií. Dokážeme však pojmenovat, čím se tato sdělení liší a jaké mají charakteristické znaky? Víme, co se od titulku v tištěném zpravodajství očekává? Následující lekce nabízí činnosti, ve kterých se žáci na konkrétních příkladech mohou se stavbou mediálního sdělení a s funkcí titulků seznámit.
Autor Zuzana Zejdová

Co se stalo 19. ledna

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Vzorová hodina si klade za cíl přivést žáky ke zjištění, že zpravodajství je výsledkem vysoce selektivní a rutinní práce a že o zveřejnění zprávy rozhodují takové parametry, jako je negativita, jednoznačnost, přítomnost prominentní osoby apod. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Výchovy k občanství) s integrací průřezového tématu MV.
Autor Marek Mičienka

Co se stalo na pláži Carcavelos?

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Cílem aktivity je rozvíjet u žáků schopnost kritického nadhledu vůči mediálnímu působení. Aktivitu lze realizovat jako samostatnou hodinu Mediální výchovy nebo v rámci jiného předmětu (například Občanského a společenskovědního základu) s integrací průřezového tématu MV (popřípadě VMEGS či VDO).
Autor Člověk v tísni

Náš domov je spojen s celým světem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
příklad
modul
Na základě několika námětů se žáci učí uvědomovat si globální vztahy. Česká republika netvoří izolovaný celek, je součástí mnoha mezinárodních a celosvětových organizací, podílí se na mnoha mezinárodních projektech (např. humanitární pomoc zemím postiženým přírodní katastrofou). I Česká republika se musí zamýšlet nad takovými problémy, jako je např. skleníkový efekt, kácení deštných pralesů, hubení rostlinných a živočišných druhů apod.
Autor Alena Matušková

O zpravodajství aneb Proč je to všechno ve zprávách

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Zpravodajství je významnou složkou veřejného života, jehož výslednou podobu určují mnohé faktory.
Autor Jan Jirák
Celkem: 9