Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zpětná vazba"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zpětná vazba"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Testování v CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ve čtrnácté kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2.st.ZŠ o Testování vycházíme z obecných postupů při hodnocení a testování, které se aplikují v rámci CLILu. Rozlišíme mezi sumativním a formativním hodnocením a určíme, které z nich je běžnější a užitečnější v kontextu integrované výuky. Prozkoumáme metody testování, hlavně v souvislosti s požadavky a riziky užívání cizího jazyka při výuce jiného předmětu. Pokusíme se stanovit, jak lze dosáhnout spravedlivého hodnocení žáků v CLILu. Detailně se zaměříme na to, co přesně označuje pojem „obsah“ a jak k němu přistupovat při hodnocení žáků v CLILu. Pozornost věnujeme také otázce, jak lze hodnotit zároveň jazyk a obsah. Přístupy k hodnocení ukážeme na příkladech CLILu v anglickém jazyce, v němž je oblast hodnocení a testování popsána nejšířeji.
Autor Phil Ball

Realizace CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seriál Implementace CLILu do české školy se dostal od přípravné fáze do fáze realizace CLIL programu, který musí fungovat jako systém. Osmá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2.stupně ZŠ se zabývá praktickou realizací CLILu ve škole. Je nutné definovat, kdo bude zodpovědný za vývoj CLILu ve škole, kdo bude zajišťovat jeho podporu, kontinuitu a personální obsazení. Odpovídá na otázku, jakými způsoby se bude sbírat zpětná vazba, kdo v týmu pedagogů bude výsledky vyhodnocovat a jak to přispěje k efektivnímu fungování celého systému. Nutná je i externí evaluace.
Autor Phil Ball

Výzkumy o přínosu CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V pořadí druhá kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ se zabývá výzkumy v oblasti integrované výuky cizího jazyka a nejazykového předmětu (CLIL). Výzkumy o CLILu pocházejí z nejrůznějších zemí a reflektují množství typů různé implementace integrované výuky. Kromě výsledků akademických výzkumů a evaluací CLILových projektů jsou v kapitole pro lepší ilustraci prezentovány některé klíčové prvky metodologie CLIL. Nelze tvrdit, že jde o prvky specificky CLILové, naopak. Jde o metody, které dobří učitelé používají i v monolingvním vyučování. V hodinách CLIL jsou zásadní podmínkou pro to, aby CLIL skutečně naplnil potenciál, který má, a současně aby žáci CLIL výuku zvládli. Na těchto metodách bude kapitola ilustrovat výzkumy, které přináší.
Autor Lenka Tejkalová

Cílená zpětná vazba

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílená zpětná vazba se využívá vědomě či nevědomě prakticky ve všech oblastech vzdělávání, při aktivitách pro volný čas dětí, mládeže i dospělých, v kurzech pro pracovní týmy, v poradenství a supervizi, v pomáhajících profesích. Ukázka z knihy Cílená zpětná vazba nabízí kapitoly K čemu je cílená zpětná vazba a Techniky rychlého shrnutí zážitku – efektivně k cíli.
Autor Eva Reitmayerová, Věra Broumová

Víte, jakou motivaci mají vaši žáci?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Z vlastní zkušenosti víme, že pro náš úspěch nebo neúspěch v jakémkoli konání je podstatné, jak jsme sami na výsledku zainteresováni (motivováni). Podobně je tomu i u žáků a studentů.
Autor Jana Hrubá

Zpětná vazba

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší kapitolu z knihy Komunikace ve školní třídě autorů Kláry Šeďové, Romana Švaříčka a Zuzany Šalamounové. Kapitola je věnována třetímu prvku v IRF struktuře – zpětné vazbě, již učitel formuluje v reakci na žákovskou repliku.
Autor Klára Šeďová

Inventář znaků rozvojetvorného učení – Zpětná vazba

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Základním smyslem seriálu je poskytnout učitelům psychodidaktický rámec pro tvorbu postupů vedoucích k rozvoji myšlení, učení a poznání v procesu školního učení tak, aby žáci v konkrétních úkolových situacích dostali možnost učit se a poznávat smysluplně, zpracovávat informace s porozuměním a rozvíjet svoji učební způsobilost.
Autor Hana Krykorková

Významné dny a svátky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Motivace soutěžní aktivitou, brainstorming + diskuse nad uvedeným tématem, výklad a charakteristika významných dnů a svátků, didaktická hra Významné dny a svátky, díky níž se žáci učí pracovat s kalendářem, vyhledávají údaje. Pracují s pojmy významný den, svátek, den pracovního klidu a rozumí jejich obsahu. Závěrečné hodnocení a ověření získaných znalostí.
Autor Libuše Sochorová

CLIL - Monitorování výsledků a hodnocení v matematice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků ze vzdělávacího oboru Matematika.
Autor Jarmila Novotná

První zkušenosti z výuky angličtiny v 6. ročníku podle RVP ZV – LMP

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Autorka uvádí originální náměty, jak zpestřit výuku jazyka a seznamuje s nejčastěji používanými zdroji.
Autor Alena Magulová
Celkem: 36