Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zpětná vazba"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zpětná vazba"

Seřadit dle: Hodnocení uživatelů, Nejlépe hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

CLIL - Monitorování výsledků a hodnocení v matematice

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek navazuje na seriál Pojetí CLIL a bilingvní výuky a nabízí příklad hodnocení a zpětné vazby při metodě integrované výuce cizího jazyka a nejazykového předmětu. Přináší příklad monitorování výsledků žáků ze vzdělávacího oboru Matematika.
Autor Jarmila Novotná

Cílená zpětná vazba

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílená zpětná vazba se využívá vědomě či nevědomě prakticky ve všech oblastech vzdělávání, při aktivitách pro volný čas dětí, mládeže i dospělých, v kurzech pro pracovní týmy, v poradenství a supervizi, v pomáhajících profesích. Ukázka z knihy Cílená zpětná vazba nabízí kapitoly K čemu je cílená zpětná vazba a Techniky rychlého shrnutí zážitku – efektivně k cíli.
Autor Eva Reitmayerová, Věra Broumová

Realizace CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seriál Implementace CLILu do české školy se dostal od přípravné fáze do fáze realizace CLIL programu, který musí fungovat jako systém. Osmá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2.stupně ZŠ se zabývá praktickou realizací CLILu ve škole. Je nutné definovat, kdo bude zodpovědný za vývoj CLILu ve škole, kdo bude zajišťovat jeho podporu, kontinuitu a personální obsazení. Odpovídá na otázku, jakými způsoby se bude sbírat zpětná vazba, kdo v týmu pedagogů bude výsledky vyhodnocovat a jak to přispěje k efektivnímu fungování celého systému. Nutná je i externí evaluace.
Autor Phil Ball

Testování v CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ve čtrnácté kapitoly příručky Cizí jazyky napříč předměty 2.st.ZŠ o Testování vycházíme z obecných postupů při hodnocení a testování, které se aplikují v rámci CLILu. Rozlišíme mezi sumativním a formativním hodnocením a určíme, které z nich je běžnější a užitečnější v kontextu integrované výuky. Prozkoumáme metody testování, hlavně v souvislosti s požadavky a riziky užívání cizího jazyka při výuce jiného předmětu. Pokusíme se stanovit, jak lze dosáhnout spravedlivého hodnocení žáků v CLILu. Detailně se zaměříme na to, co přesně označuje pojem „obsah“ a jak k němu přistupovat při hodnocení žáků v CLILu. Pozornost věnujeme také otázce, jak lze hodnotit zároveň jazyk a obsah. Přístupy k hodnocení ukážeme na příkladech CLILu v anglickém jazyce, v němž je oblast hodnocení a testování popsána nejšířeji.
Autor Phil Ball

Okamžitá, či zpožděná zpětná vazba?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Text shrnuje výsledky aktuálních výzkumů zabývajících se smyslem a účinností zpětné vazby při učení.
Autor Martin Herejk

Plickers

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis zajímavé, volně dostupné aplikace, která umožňuje jen s jedním přístrojem během pár vteřin realizovat zpětnou vazbu celé třídy na libovolnou otázku s výběrovou odpovědí (jedna správná z max. 4 variant).
Autor David Lukáš

Quizlet

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Popis jedné z nejrozšířenějších aplikací pro cvičení paměti, která je vhodná pro tradiční formy výuky orientované na faktické znalosti.
Autor Jiří Macek

Jak učit online

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

How To Teach Online je MOOC, který pomáhá učitelům se vypořádat se současným přechodem výuky do online podoby. Výběrem několika oblastí poskytuje první pomoc k tomu, abychom respektovali některé didaktické principy.
Autor Ludmila Kovaříková

Aktivity pro tablety vyžadující napsání krátké odpovědi žákem

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Příspěvek s praktickými ukázkami aktivit a výsledky žáků při práci na tabletech už od prvního ročníku. V článku najdete tipy, jak všemožně zapojit aktivitu Zapojte se! ze SMART Notebooku do různých částí hodiny. S touto aktivitou můžete pracovat s dětmi ve skupinách, ale i individuálně s žákovskými zařízeními, jako jsou tablety, telefony, ale aktivita se dá využít i v počítačových učebnách.
Autor Martina Štikarovská

5 ISTE trendů pro tento školní rok

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Přehled aktuálních trendů z dílny ISTE, jimiž technologie ovlivňují školství.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 36