Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zpětná vazba"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zpětná vazba"

Seřadit dle: Hodnocení RVP.CZ, Nejhůře hodnocené
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Pedagogické projekty v práci mateřských škol

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorky poukazují na to, že pro předškolní vzdělávání se jeví efektivní tzv. „projektová metoda“. Projektem bychom mohli označit přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na zodpovědnost dítěte a má zcela konkrétní výstup.
Autor Hana Nádvorníková

Autoevaluace školy

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autoevaluace školy byla zpracována jako závěrečná práce v rámci absolvování studia k výkonu specializovaných činností Koordinátor školního vzdělávacího programu realizovaném v Národním institutu pro další vzdělávání, krajském pracovišti Brno v období od 4. 10. 2006 do 22. 5. 2008.
Autor Pavel Nezval

Příprava na kooperativní výuku

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek popisuje podmínky, které jsou nutné pro úspěšnou kooperativní výuku.
Autor Jana Nováčková

Reflexe procesu

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Příspěvek popisuje typy činností, které jsou vhodné pro kooperativní výuku, a způsob, jak kooperativní výuku hodnotit.
Autor Jana Nováčková

Osvojování klíčových kompetencí

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Přehledná tabulka umožní během krátké doby zjistit, jak efektivní je naše práce při naplňování požadavků klíčových kompetencí. Článek pracuje s klíčovými kompetencemi v základním vzdělávání, ale může být inspirací i pro gymnázia.
Autor Zdeněk Petržela

Přednášky s technologií okamžité zpětné vazby

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o možnosti využití zařízení umožňujícího okamžitou osobní zpětnou vazbu studentů přímo při výuce.
Autor Bořivoj Brdička

Zpětná vazba

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek přináší kapitolu z knihy Komunikace ve školní třídě autorů Kláry Šeďové, Romana Švaříčka a Zuzany Šalamounové. Kapitola je věnována třetímu prvku v IRF struktuře – zpětné vazbě, již učitel formuluje v reakci na žákovskou repliku.
Autor Klára Šeďová

Cílená zpětná vazba

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Cílená zpětná vazba se využívá vědomě či nevědomě prakticky ve všech oblastech vzdělávání, při aktivitách pro volný čas dětí, mládeže i dospělých, v kurzech pro pracovní týmy, v poradenství a supervizi, v pomáhajících profesích. Ukázka z knihy Cílená zpětná vazba nabízí kapitoly K čemu je cílená zpětná vazba a Techniky rychlého shrnutí zážitku – efektivně k cíli.
Autor Eva Reitmayerová, Věra Broumová

Výzkumy o přínosu CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
V pořadí druhá kapitola publikace Cizí jazyky napříč předměty 2. stupně ZŠ se zabývá výzkumy v oblasti integrované výuky cizího jazyka a nejazykového předmětu (CLIL). Výzkumy o CLILu pocházejí z nejrůznějších zemí a reflektují množství typů různé implementace integrované výuky. Kromě výsledků akademických výzkumů a evaluací CLILových projektů jsou v kapitole pro lepší ilustraci prezentovány některé klíčové prvky metodologie CLIL. Nelze tvrdit, že jde o prvky specificky CLILové, naopak. Jde o metody, které dobří učitelé používají i v monolingvním vyučování. V hodinách CLIL jsou zásadní podmínkou pro to, aby CLIL skutečně naplnil potenciál, který má, a současně aby žáci CLIL výuku zvládli. Na těchto metodách bude kapitola ilustrovat výzkumy, které přináší.
Autor Lenka Tejkalová

Realizace CLILu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Seriál Implementace CLILu do české školy se dostal od přípravné fáze do fáze realizace CLIL programu, který musí fungovat jako systém. Osmá kapitola příručky Cizí jazyky napříč předměty 2.stupně ZŠ se zabývá praktickou realizací CLILu ve škole. Je nutné definovat, kdo bude zodpovědný za vývoj CLILu ve škole, kdo bude zajišťovat jeho podporu, kontinuitu a personální obsazení. Odpovídá na otázku, jakými způsoby se bude sbírat zpětná vazba, kdo v týmu pedagogů bude výsledky vyhodnocovat a jak to přispěje k efektivnímu fungování celého systému. Nutná je i externí evaluace.
Autor Phil Ball
Celkem: 36