Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hodnocení v duchu Two Rivers
| Inspirace, kterou o svém pojetí formativního hodnocení žáků poskytuje veřejná škola Two Rivers z Washingtonu. Tato metodika je v dokonalém souladu s výchovou k tvořivému myšlení. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
|
21. 10. 2019 |
893 |
Možný způsob ověření znalostí (nejen) v regionálním zeměpise „sloupečkovou přiřazovací metodou“
| V níže uvedeném textu je navržena technika, jak smysluplně ověřit znalosti žáků způsobem s přidanou hodnotou v podobě zopakování a upevnění důležitých generalizací, tvrzení, faktů přímo při kontrolním testu. Lze variovat konkrétní přístup k testování (diktátem, opisováním z prezentace i digitální formou). Jde o zpestření desetiminutovek klasického typu. Nabízí se i variantní zadání s ohledem na integrované i nadané žáky. Je to i způsob, který rozvíjí tak důležité dovednosti žáků, jako jsou kritické myšlení, digitální gramotnost i porozumění textu.  | Kamil Bujárek |
|
|
| |
2 komentáře |
26. 09. 2019 |
1564 |
Inspirace ke způsobu volby nezbytných místopisných pojmů při výuce (nejen) regionálního zeměpisu
| Text přináší návrh techniky, jak – pokud možno objektivně – vybrat pojmy do místopisu při úvodu do regionálního zeměpisu určitého regionu. Text respektuje reálný stav, totiž že při učitelově přípravě slouží jako hlavní podklad učebnice (pokud možno s doložkou). Text ukáže, že i v době informačních technologií a možností si jakýkoliv místopisný pojem kdykoliv vyhledat je požadavek znát jistý přehled základních pojmů, které se žáci naučí (utvoří si je a naučí se je správně používat), obhajitelný. Zeměpisná učitelská rutina se v současnosti jeví jako svazující. Ale není to nutné… Při vhodně zvoleném přístupu je možno pracovat individuálním tempem. Využívat a hodnotit tvořivost dětí, variabilitu přístupů a dětskou soutěživost. Rozvoj digitální gramotnosti – a při práci s textem samozřejmě i čtenářské gramotnosti – je poté nasnadě.  | Kamil Bujárek |
|
|
| |
|
24. 09. 2019 |
533 |
BYOD, ano či ne?
| Zpráva o sérii pokusů s nasazením vlastních přístrojů (BYOD) do výuky odborných předmětů na průmyslovce v našich podmínkách. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Pavel Bárta |
|
|
| |
10 komentářů |
21. 02. 2019 |
3287 |
Classtime
| Recenze aplikace použitelné pro zpětnou vazbu od žáků a ověřování dosažených výukových výsledků, která zjevně plánuje lokalizaci do češtiny. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Jakub Henzl |
|
|
| |
|
14. 02. 2019 |
1367 |
Post-it lístečky ve výuce
| 4 + 1 námět na využití post-it lístečků ve výuce (nejen) na 1. stupni ZŠ – poznámky při/po čtení, anketa, trénink dovednosti hodnocení nebo tzv. Terapie post-it.  | Pavlína Hublová |
|
|
| |
|
22. 01. 2019 |
1960 |
Kaizena – nástroj pro zpětnou vazbu
| Článek popisuje funkce nástroje Kaizena a jeho možnosti využití ve výuce.  | Nikola Laporčáková |
|
|
| |
|
25. 06. 2018 |
1304 |
Nearpod jako nástroj řízeného zápisu
| Popis zajímavého digitálního nástroje, který jde naproti tradičním formám výuky, a mohl by se proto jevit mnoha učitelům jako užitečný. Bohužel se jedná o produkt, který má při bezplatném nasazení jen omezené možnosti využití. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | David Lukáš |
|
|
| |
|
08. 03. 2018 |
1706 |
Co nevíme o ...?
| Výuková aktivita pro 1. stupeň základní školy, jejímž cílem je rozvoj schopností efektivně pracovat ve skupině, ukazuje jeden ze způsobů, jak lze přistupovat k formativnímu hodnocení žáků. Kromě podrobného popisu aktivity a metodických komentářů obsahuje také pracovní listy pro žáky zaměřené na sebehodnocení a vrstevnické hodnocení, které mohou učitelé využít při plánování vlastní výuky. Ukázková aktivita byla v praxi ověřena na Základní škole nám. Curieových, Praha 1.  | Mgr. Simona Šedá |
|
|
| |
|
31. 01. 2018 |
5342 |
5 ISTE trendů pro tento školní rok
| Přehled aktuálních trendů z dílny ISTE, jimiž technologie ovlivňují školství. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
|
|
| |
6 komentářů |
07. 09. 2017 |
3783 |