Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zkušenost"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zkušenost"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Co nám říká minulost (2. část – Realizace)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářská, matematická i digitální gramotnost se netýkají jen českého jazyka, matematiky a ICT, ale mohou (a měly by) prostupovat všemi oblastmi vzdělávání. Nechte se inspirovat námětem na rozvoj všech tří gramotností současně, přečtěte si, jak se s tématem „poprala“ vaše kolegyně z malotřídní školy v neobvyklé situaci, a odvažte se vyzkoušet si ho na vlastní kůži třeba ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět. Náměty pro výuku v různých vyučovacích předmětech byly vytvořeny v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), jehož realizátorem je Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Simona Šedá

Co nám říká minulost (1. část – Námět)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Čtenářská, matematická i digitální gramotnost se netýkají jen českého jazyka, matematiky a ICT, ale mohou (a měly by) prostupovat všemi oblastmi vzdělávání. Nechte se inspirovat námětem na rozvoj všech tří gramotností současně, přečtěte si, jak se s tématem „poprala“ vaše kolegyně z malotřídní školy v neobvyklé situaci, a odvažte se vyzkoušet si ho na vlastní kůži třeba ve vzdělávacím oboru Člověk a jeho svět. Náměty pro výuku v různých vyučovacích předmětech byly vytvořeny v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ), jehož realizátorem je Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Simona Šedá

Spring – Jaro

Předškolní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
lekce
Lekce angličtiny, která navazuje na lekci v rodném jazyce Jaro letí. Využívá motivace příběhu, získaných předchozích dovedností a znalostí dětí, přihlíží k vzájemnému propojování námětu i ke vzdělávacím možnostem jednotlivých dětí.
Autor Alžběta Palatinová

Krmítko pro ptáčky

Speciální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek nazvaný Krmítko pro ptáčky je ukázkou možného přístupu u dětí se zdravotním postižením. Aktivita proběhla v rámci dvouhodiny výtvarné výchovy, ale vzdělávací obsah se prolíná i do dalších vzdělávacích oborů. Námět byl převzat z knihy Dívej se, tvoř a povídej, skvělé publikace od Jana Slavíka, Vladimíry Slavíkové a Sylvy Eliášové. Kniha nabízí mnoho výtvarných, tvořivých aktivit - Jan Slavík je hlavní představitel tzv. artefiletiky. Artefiletika je reflektivní, tvořivé a zážitkové pojetí vzdělávání, které vychází z umění a z expresivních kulturních projevů (výtvarných, dramatikých, hudebních) a směřuje k poznávání a sebepoznávání prostřednicvtím dialogu o zážitcích z tvorby. Ukázka z hodiny představuje tvůrčí aktivitu, kdy žáci spojují několik druhů materiálu a dotváří kresbu do nové ucelené podoby. Hravá aktivita dává žákům možnost uvědomovat si své pojetí světa, svoji vlastní zkušenost a zároveň vnímat pojetí světa svých spolužáků.
Autor Lucie Knotová

Nečekaná radost na hodině informatiky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Praktická zkušenost ze života učitele informatiky se všeobecným smyslem.
Autor Bořivoj Brdička
Celkem: 5