Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zeměpis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zeměpis"


Seřadit dle: Počet komentářů, Nejvíce
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Environmentální výchova do škol

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Nabídka pracovních listů, které pomohou nejen při začlenění environmentální výchovy do ŠVP.
Autor Sdružení TEREZA

Památné stromy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vyučovací hodina zaměřená na téma památných stromů, na niž navazují úkoly do terénu. Článek může být inspirací pro krátký třídní projekt – Zmapování památných stromů v okolí školy.
Autor Mgr. Petra Šebešová

Krajina za školou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Článek představuje dlouhodobý projekt Krajina za školou, který probíhal či probíhá na různých místech republiky.
Autor Mgr. Petra Šebešová

Rozvojové cíle tisíciletí

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Představení vzorové hodiny (např. Zeměpisu nebo Výchovy k občanství) s integrací průřezového tématu Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech. Může také sloužit jako inspirace pro hodinu samostatné VMEGS. V průběhu aktivity žáci přemýšlejí o současných globálních výzvách, seznámí se s Rozvojovými cíli tisíciletí a diskutují o možnostech jejich naplnění.
Autor Ondřej Nádvorník

Jak na průřezová témata

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autor se ve svém teoretickém příspěvku zabývá otázkou, jak realizovat průřezová témata v rámci ŠVP. Komentuje a hodnotí tři hlavní způsoby takových realizací na základě analýz z 11. ZŠ Plzeň.
Autor Mgr. Pavel Červený

Unikátní stromy za školou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Projekt zaměřený na využití geoinformačních technologií ve výuce v souvislosti s propojením několika vzdělávacích oborů. Žijeme v informační společnosti, ve které vznikají nebo se rozvíjejí nejrůznější technologie. Tyto trendy je třeba zohledňovat také ve vzdělávání tak, aby žák, který opouští vzdělávací systém, měl dostatečný přehled a byl vybaven znalostmi či dovednostmi, které by mu pomohly při uplatnění v běžném životě. Vzdělávání v rámci geoinformačních technologií bývá často z nejrůznějších důvodů (časových, technických, odborných, ...) na školách opomíjeno. Tento celodenní projekt by mohl být příkladem, jak realizovat geoinformační technologie v rámci zeměpisného vzdělávání v souvislosti s využitím znalostí a dovedností žáků z více vzdělávacích oborů.
Autor Pavel Červený

Poznej bydliště svého učitele aneb stručná geografie obce

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek obsahuje metodický popis pracovního listu zaměřeného na využití geoinformačních technologií ve výuce v souvislosti s prací v rámci vybraných mapových portálů. Pracovní list naleznete v příloze.
Autor Pavel Červený

Metody kritického myšlení vhodné pro výuku zeměpisu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nás informuje o kritickém myšlení, jeho podstatě a jednotlivých metodách kritického myšlení. V článku je ke každé metodě uvedeno několi příkladům, které jsou vhodné pro výuku zeměpisu.
Autor Lucie Zormanová

CLIL - Praha - Hlavní město České republiky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Téma hlavní město České republiky - Praha je formou metody CLIL možno zařadit jak do běžné výuky v hodinách zeměpisu pro 8. ročník (s určitými úpravami i pro nižší ročníky), tak i v rámci školního výletu či jiné akce konané v Praze.
Autor Dana Šourková

Projekt na podporu geoinformačních dovedností ve výuce zeměpisu na základních a středních školách v České republice

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Článek představuje učitelům zeměpisu projekt Akademie geoinformačních dovedností podporovaný z fondů Evropské unie (ESF) se zaměřením na aplikace tematiky geoinformačních, kosmických a navigačních technologií. Vybraný projekt může být zdrojem nápadů a inspirace pro uplatnění nových výukových postupů, metod a forem při výuce zeměpisu (geografie) na základních a středních školách v České republice.
Autor Josef Herink
Celkem: 77