Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zeměpis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zeměpis"

Seřadit dle: Podle názvu, Vzestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Jak uchopit téma „polární oblasti“ ve výuce zeměpisu?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí úvahu, jak začlenit do vyučovacího předmětu Zeměpis téma polární oblasti. Autorka popisuje vlastní zkušenosti. Kromě teorie poskytuje příspěvek také praktické otázky pro žáky, které nás nasměrují k tomu, jak výuku o tomto tématu zaměřit. Článek je doplněn také námětem na projekt k tématu.
Autor Dana Řezníčková

Ke koncepci vzdělávacího oboru Zeměpis (Geografie) v RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek obsahuje přiblížení koncepce oboru v RVP ZV.
Autor Josef Herink

Krajina za školou

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
projekt
Článek představuje dlouhodobý projekt Krajina za školou, který probíhal či probíhá na různých místech republiky.
Autor Mgr. Petra Šebešová

Lidská sídla

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
blok hodin
Námět na aktivity v hodinách zeměpisu, kdy žáci plní různé úkoly týkající se problematiky sídelních systémů a urbanizace.
Autor Mgr. Markéta Přibylová

Mapa Evropy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Žáci vpisují do slepé mapky názvy států, které znají. Následně porovnávají český název s cizím názvem státu a analyzují podobnost či příbuznost těchto názvů.
Autor Jane Mamelok

Metodické komentáře a úlohy ke Standardům ZV – Zeměpis (Geografie)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Metodické komentáře a úlohy ke Standardům pro základní vzdělávání pro vzdělávací obor Zeměpis (Geografie) poskytují několik zásadních podnětů pro praktickou výuku. Především je to nastavení tří kvalitativních úrovní obtížnosti ilustrativních úloh v gradaci minimální, optimální a excelentní úrovně, které se vztahují ke konkrétním očekávaným výstupům. S přispěním této „banky“ stupňovaných úloh lze ukázat možnosti výuky s ohledem na konkrétní skupiny žáků s odlišnou kvalitativní úrovní myšlení a činností. Každá úloha je doplněna o metodický komentář, usnadňující použití dané úlohy ve výuce. Uvádějí se vhodné a doporučené metody, formy a postupy učitele pro vyučovací praxi. Smyslem materiálu je poskytnout učitelům metodický materiál obsahující alternativní možnosti zjišťování dosažení výukových cílů.
Autor RNDr. Josef Herink

Metody kritického myšlení vhodné pro výuku zeměpisu

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek nás informuje o kritickém myšlení, jeho podstatě a jednotlivých metodách kritického myšlení. V článku je ke každé metodě uvedeno několi příkladům, které jsou vhodné pro výuku zeměpisu.
Autor Lucie Zormanová

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Památné stromy

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
uč.hodina
Vyučovací hodina zaměřená na téma památných stromů, na niž navazují úkoly do terénu. Článek může být inspirací pro krátký třídní projekt – Zmapování památných stromů v okolí školy.
Autor Mgr. Petra Šebešová
Celkem: 53