Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Ke koncepci vzdělávacího oboru Zeměpis (Geografie) v RVP ZV
| Článek obsahuje přiblížení koncepce oboru v RVP ZV.  | Josef Herink |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
01. 09. 2004 |
11905 |
Pojetí vzdělávací oblasti Člověk a příroda v RVP ZV
| Autor se věnuje společným rysům vzdělávacích oborů a metodologii v rámci vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Dále se věnuje problému zařazení zeměpisu do této oblasti, ačkoli není čistě přírodovědnou disciplínou.  | Jan Maršák |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
03. 09. 2004 |
10037 |
Využíváni statistického materiálu, číselných a grafických dat ve výuce zeměpisu (geografie)
| Při cestě ke geografické gramotnosti žáka je třeba se statistickými daty ve vyučování zeměpisu pracovat citlivě. Možností je více.  | Josef Herink |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 12. 2004 |
9667 |
Terénní vyučování
| K výuce většiny přírodovědných předmětů neodmyslitelně patří práce v terénu, která je založena na činnostech v konkrétních podmínkách. Dosavadní zkušenosti ukazují, že ve školách je tento způsob výuky opomíjen především pro časovou, organizační a finanční náročnost. V RVP ZV je těmto vyučovacím formám dán prostor v podobě školních přírodovědných, fyzikálních a chemických pokusů. V zeměpise je to pak přímo terénní geografická výuka, praxe a aplikace.  | Eduard Hofmann |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
10. 08. 2005 |
11524 |
Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV
| Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP  | Pavel Červený |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 03. 2006 |
9904 |
Pojetí výuky zeměpisu (geografie) v britském kurikulu
| Článek je překladem britského geografického kurikula pro stupeň KS 3 (žáci ve věku 11 - 14 let)  | Jaroslav Vávra |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
04. 09. 2006 |
46375 |
Jak procvičovat a zkoušet místopis?
| Článek seznamuje čtenáře s netradičním způsobem procvičování a zkoušení místopisu formou posuzování pravdivosti jednoduchých výroků. Prezentovaná metoda je časově a organizačně velmi nenáročná a efektivně přispívá k vytváření mentálních map. Je snadno modifikovatelná pro žáky základních škol, víceletých i čtyřletých gymnázií.  | Antonín Jalovec |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
19. 10. 2006 |
12464 |
Proč jsou moře slaná?
| Příspěvek přináší návod, jak jednoduše, ale účinně odpovědět žákům na některé základní otázky zemské hydrosféry - pomocí internetu či encyklopedie a pracovního listu, který žáci sami vyplňují.  | Petra Machalová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
30. 10. 2006 |
15477 |
E-GEO - soubor pracovních listů do zeměpisu
| Pracovní listy obsahují teoretickou část a praktickou část, v níž najdete úlohy na práci se školním atlasem a internetem. Na článek navazují jednotlivé pracovní listy ve formátu PDF rozdělené podle tematických celků.  | Miloš Bukáček |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
06. 11. 2006 |
35218 |
Fáze vývoje civilizace, krajina, typy krajiny
| Pracovní list se zabývá přechodem od přírodní ke kulturní krajině, dále složkami a typy krajiny.  | Miloš Bukáček |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
06. 11. 2006 |
10609 |