Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Využíváni statistického materiálu, číselných a grafických dat ve výuce zeměpisu (geografie)
| Při cestě ke geografické gramotnosti žáka je třeba se statistickými daty ve vyučování zeměpisu pracovat citlivě. Možností je více.  | Josef Herink |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 12. 2004 |
9947 |
Terénní vyučování
| K výuce většiny přírodovědných předmětů neodmyslitelně patří práce v terénu, která je založena na činnostech v konkrétních podmínkách. Dosavadní zkušenosti ukazují, že ve školách je tento způsob výuky opomíjen především pro časovou, organizační a finanční náročnost. V RVP ZV je těmto vyučovacím formám dán prostor v podobě školních přírodovědných, fyzikálních a chemických pokusů. V zeměpise je to pak přímo terénní geografická výuka, praxe a aplikace.  | Eduard Hofmann |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
10. 08. 2005 |
11788 |
Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV
| Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP  | Pavel Červený |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
21. 03. 2006 |
10128 |
Asie – kolébka světových náboženství
| Na příkladu Asie provedený základní přehled 6 největších náboženství světa. Přibližuje různorodost směrů lidské religiozity a umožňuje jejich porovnání z několika hledisek.  | Miroslav Soukup |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
07. 04. 2008 |
14713 |
Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV - aktualizovaná verze
| Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP  | Pavel Červený |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
29. 01. 2008 |
6378 |
Čtení v hodinách zeměpisu – 1. část
| Příspěvek vysvětluje podstatu různých metod aktivního a funkčního čtení. Popisuje zavedení čtenářského deníku (portfolia) ve vyučovacím předmětu Zeměpis, který by obsahoval jednotlivé "zdroje čtení". Popisuje techniky Podvojný zápis a Poslední slovo patří mně.  | Dana Řezníčková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
30. 04. 2008 |
6725 |
Čtení v hodinách zeměpisu – 2. část
| Druhá část článku zaměřeného na čtení s porozuměním v zeměpisu. K příspěvku náleží dva texty. Jeden je zaměřený na budoucí vývoj společnosti a životního prostředí. Článek popisuje jak při čtení textu s žáky postupovat. Druhý text z knížky Plíživý převrat popisuje život v Bhútánském království.  | Dana Řezníčková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
07. 05. 2008 |
5332 |
Jak uchopit téma „polární oblasti“ ve výuce zeměpisu?
| Příspěvek nabízí úvahu, jak začlenit do vyučovacího předmětu Zeměpis téma polární oblasti. Autorka popisuje vlastní zkušenosti. Kromě teorie poskytuje příspěvek také praktické otázky pro žáky, které nás nasměrují k tomu, jak výuku o tomto tématu zaměřit. Článek je doplněn také námětem na projekt k tématu.  | Dana Řezníčková |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
12. 05. 2008 |
6230 |
Jak na výuku zeměpisu v terénu?
| Příspěvek se zamýšlí nad tím, jak zařadit terénní výuku do vzdělávacího oboru zeměpis, a čím je pro žáky zajímavá a prospěšná. Součástí příspěvku je i pracovní list Hodnocení krajiny.  | Miroslav Marada |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
20. 05. 2008 |
10929 |
Proč jsou moře slaná?
| Příspěvek přináší návod, jak jednoduše, ale účinně odpovědět žákům na některé základní otázky zemské hydrosféry - pomocí internetu či encyklopedie a pracovního listu, který žáci sami vyplňují.  | Petra Machalová |
Praktický příspěvek inspirace uč.hodina
|
|
|
|
|
30. 10. 2006 |
15695 |