Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zeměpis"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "zeměpis"


Využíváni statistického materiálu, číselných a grafických dat ve výuce zeměpisu (geografie)

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Při cestě ke geografické gramotnosti žáka je třeba se statistickými daty ve vyučování zeměpisu pracovat citlivě. Možností je více.
Autor Josef Herink

Terénní vyučování

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
K výuce většiny přírodovědných předmětů neodmyslitelně patří práce v terénu, která je založena na činnostech v konkrétních podmínkách. Dosavadní zkušenosti ukazují, že ve školách je tento způsob výuky opomíjen především pro časovou, organizační a finanční náročnost. V RVP ZV je těmto vyučovacím formám dán prostor v podobě školních přírodovědných, fyzikálních a chemických pokusů. V zeměpise je to pak přímo terénní geografická výuka, praxe a aplikace.
Autor Eduard Hofmann

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Možnosti výuky zeměpisu v rámci RVP ZV - aktualizovaná verze

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek se zabývá možnostmi realizace a rozšíření výuky zeměpisu v rámci RVP
Autor Pavel Červený

Čtení v hodinách zeměpisu – 1. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek vysvětluje podstatu různých metod aktivního a funkčního čtení. Popisuje zavedení čtenářského deníku (portfolia) ve vyučovacím předmětu Zeměpis, který by obsahoval jednotlivé "zdroje čtení". Popisuje techniky Podvojný zápis a Poslední slovo patří mně.
Autor Dana Řezníčková

Čtení v hodinách zeměpisu – 2. část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Druhá část článku zaměřeného na čtení s porozuměním v zeměpisu. K příspěvku náleží dva texty. Jeden je zaměřený na budoucí vývoj společnosti a životního prostředí. Článek popisuje jak při čtení textu s žáky postupovat. Druhý text z knížky Plíživý převrat popisuje život v Bhútánském království.
Autor Dana Řezníčková

Jak uchopit téma „polární oblasti“ ve výuce zeměpisu?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek nabízí úvahu, jak začlenit do vyučovacího předmětu Zeměpis téma polární oblasti. Autorka popisuje vlastní zkušenosti. Kromě teorie poskytuje příspěvek také praktické otázky pro žáky, které nás nasměrují k tomu, jak výuku o tomto tématu zaměřit. Článek je doplněn také námětem na projekt k tématu.
Autor Dana Řezníčková

Jak na výuku zeměpisu v terénu?

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Příspěvek se zamýšlí nad tím, jak zařadit terénní výuku do vzdělávacího oboru zeměpis, a čím je pro žáky zajímavá a prospěšná. Součástí příspěvku je i pracovní list Hodnocení krajiny.
Autor Miroslav Marada

Ke koncepci vzdělávacího oboru Zeměpis (Geografie) v RVP ZV

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek obsahuje přiblížení koncepce oboru v RVP ZV.
Autor Josef Herink

Environmentální výchova a výchova k udržitelnému rozvoji ve výuce zeměpisu v základním vzdělávání – 2. praktická část

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Praktická část studie představuje jeden z příkladů doporučeného vyučovacího postupu k rozvoji EV a k podpoře výchovy k udržitelnému rozvoji ve vyučovacím předmětu Zeměpis (Geografie) v podobě krátkodobého školního projektu.
Autor RNDr. Josef Herink
Celkem: 23