Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "youtube"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "youtube"

Seřadit dle: Podle názvu, Sestupně
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Zpracování a tvorba videa online

Gymnaziální vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Video se stalo jedním z nejrozšířenějších formátů zachycení reality. Téměř každý žák má mobilní telefon nebo fotoaparát, který umí pracovat jako digitální kamera. Proto se jeho využití ve výuce jeví jako velice vhodné. V následujícím článku se podíváme na základní možnosti tvorby a zpracování videa za užití dostupných online ICT nástrojů.
Autor Michal Černý

YouTube, spojenec při rozvoji gramotností

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Článek představuje internetový server YouTube jako nástroj, který lze využít při rozvoji různých složek gramotností, konkrétně digitální a čtenářské. Nejprve je YouTube vymezen (jeho vize, druhy videí), prostor je věnován i tzv. youtuberům. Součástí článku jsou konkrétní metodické tipy, jak využít YouTube k rozvoji digitálních kompetencí či čtenářské gramotnosti. Obsah článku vychází ze zkušeností autorky z (ne)formálního vzdělávání na základní i střední škole. Článek vznikl v rámci projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní ústav pro vzdělávání.
Autor Vanda Vaníčková

Virtuální duet

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Výuková úloha Virtuální duet je mezipředmětová aktivita zacílená na interpretaci informací, které (ne)jsou obsažené v hudebním videoklipu. Aktivita je zaměřená na práci s mediálním sdělením, obsahovou analýzu a uvědomění si, jaké informace skutečně obsahuje a jaké si v něm sami domýšlíme, přispívá tak k rozvoji čtenářské a mediální gramotnosti. Posiluje v žácích pozornost vůči detailům. To je důležité nejen u uměleckého podání jako zde, ale i u jiných mediovaných obsahů. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Vanda Vaníčková

Ve spárech YouTube

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost
U aktivity Ve spárech YouTube žáci pracují v digitálním prostředí, konkrétně se sociální sítí YouTube. Žáci se na základě aktivity snaží porozumět zákonitostem digitálního prostředí a jeho provázanosti. Při vyhledávání v databázi YouTube žáci sestavují statistiky výsledků hledání a na jeho základě prezentují výsledky hledání. Aktivita má také za úkol podpořit skupinovou práci žáků. Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).
Autor Adam Cvik

Už jste slyšeli o Lip Dub?

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o novém zajímavém způsobu prezentace škol prostřednictvím videa, jež je výsledkem spolupráce celé školní komunity.
Autor Bořivoj Brdička

Tvoříme vlastní květináč pomocí videonávodu

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Článek se zaměřuje na tvorbu vlastního květináče prostřednictvím digitálních technologií v podobě videonávodu na internetovém serveru youtube.com. Podle tohoto návodu dokáží pracovat i žáci 1. stupně ZŠ, jelikož je video natočeno dvěma youtuberkami a hovoří k žákům jazykem, který jim je blízký.
Autor Lucie Tůmová

Spolupráce MIT a Khan Academy v duchu převrácené třídy

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Informace o nové iniciativě MIT, v jejímž rámci budou studenti tvořit výuková videa aplikovaná prostřednictvím Khan Academy do výuky žáků ZŠ a SŠ.
Autor Bořivoj Brdička

Školní sbor se proslavil na YouTube

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Článek popisující mimořádně úspěšný školní sbor z NewYorku, jehož činnost má významný dopad na výukové výsledky jeho členů.
Autor Bořivoj Brdička

Škola jako vydavatelství I.

Gymnaziální vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
Podpora čtenářské gramotnosti, tvůrčího psaní nebo schopnosti žáků používat ICT k prezentaci informací patří mezi priority českého školství. Jednou z možností, jak všechny tři oblasti harmonicky rozvíjet, je založení školního vydavatelství.
Autor Zuzana Černá

První česká sdílená virtuální návštěva muzea v režii ZŠ Staňkov

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Zpráva o svého druhu první akci, při níž se žáci několika škol zúčastnili interaktivní online virtuální návštěvy Domu dějin Holýšovska. K realizaci byly použity dnes celkem běžné videokonferenční a cloudové technologie.
Autor Mgr. Miloslav Khas
Celkem: 23