Název materiálu | Anotace | Autor | Typ příspěvku | O jazyce | Hodnocení | Komentáře | Publikováno | Zobrazení |
| | rvp.cz | uživatelé | |
---|
Ve spárech YouTube
| U aktivity Ve spárech YouTube žáci pracují v digitálním prostředí, konkrétně se sociální sítí YouTube. Žáci se na základě aktivity snaží porozumět zákonitostem digitálního prostředí a jeho provázanosti. Při vyhledávání v databázi YouTube žáci sestavují statistiky výsledků hledání a na jeho základě prezentují výsledky hledání. Aktivita má také za úkol podpořit skupinovou práci žáků.
Projekt PPUČ, financovaný z Evropských strukturálních a investičních fondů, podporuje pedagogy mateřských a základních škol v jejich snaze rozvíjet čtenářskou, matematickou a digitální gramotnost dětí a žáků. Jeho realizaci zajišťuje Národní pedagogický institut České republiky (NPI ČR).  | Adam Cvik |
Praktický příspěvek zkušenost
|
|
|
|
|
01. 12. 2020 |
701 |
Jak na internet: Publikování na internetu
| Na Internetu lze publikovat téměř cokoli, články, fotografie, video, software, cokoli, co lze převést do digitální podoby. Způsobů, jak takové publikování technicky realizovat je pak také mnoho
a záleží především na autorovi, jeho cílech a možnostech, jakou alternativu zvolí.  | Akademie CZ.NIC |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
|
02. 03. 2015 |
4444 |
Jak na internet: Generace youtuberů a selfies
| Představte si situaci: Jste na dovolené. Procházíte se podél oceánu. Na útesu se otevře překrásný výhled. Před ním stojí mladá dvojice. Muž drží ruku co nejvíce nataženou před sebou a v ní svírá telefon. Oba se dívají do monitoru a snaží se zachytit na společnou fotografii. Tak Vás napadne nabídnout se, že je společně vyfotíte, ať mají pěknou památku … No to byste si uřízli ostudu! To, oč se snaží, je „selfie“ – v současnosti velký trend.  | Akademie CZ.NIC |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
25. 04. 2016 |
4078 |
Láska přes Internet pod taktovkou Google
| Článek představuje online nástroj Google Search Story a jeho možné využití ve výuce. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Andrea Patáková |
Praktický příspěvek inspirace
|
|
|
|
|
25. 05. 2010 |
2894 |
10 let převrácené třídy ve světě a u nás
| Zpráva o kulatém výročí zavedení moderní metody implementace vzdělávacích technologií, rozšířená o malý průzkum toho, jak si stojí u nás doma. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Anna Lhoťanová |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
8 komentářů |
29. 01. 2018 |
4062 |
Školní sbor se proslavil na YouTube
| Článek popisující mimořádně úspěšný školní sbor z NewYorku, jehož činnost má významný dopad na výukové výsledky jeho členů. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
|
25. 08. 2009 |
3945 |
Spolupráce MIT a Khan Academy v duchu převrácené třídy
| Informace o nové iniciativě MIT, v jejímž rámci budou studenti tvořit výuková videa aplikovaná prostřednictvím Khan Academy do výuky žáků ZŠ a SŠ. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
3 komentáře |
09. 05. 2012 |
4395 |
Už jste slyšeli o Lip Dub?
| Informace o novém zajímavém způsobu prezentace škol prostřednictvím videa, jež je výsledkem spolupráce celé školní komunity. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
5 komentářů |
11. 07. 2011 |
10790 |
Historie volného sdílení na internetu
| První ze seriálu článků zabývajících se otevřenými výukovými zdroji a jejich vlivem na školství. Zprostředkovaně, díky souvislosti s možností svobodného vzdělávání pro všechny, i dopadem na celou společnost. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Teoretický příspěvek odborný příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
03. 01. 2012 |
7394 |
Internet nás zavádí na scestí!
| Druhý článek věnovaný britskému umělci a zároveň odborníkovi na technologie Jamesi Bridlemu. Tento článek se zabývá novým fenoménem YouTube, a sice masivním publikováním videí zdánlivě určených dětem, ale ve skutečnosti je zneužívajících. Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.  | Bořivoj Brdička |
Informativní příspěvek
|
|
|
|
1 komentář |
21. 12. 2017 |
4680 |