Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "vzdělávací program"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "vzdělávací program"


Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Inspirace pro zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky – vzdělávání pedagogů ZŠ a SŠ

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek
Česká školní inspekce připravila pro pedagogy základních a středních škol specifický vzdělávací program, jehož cílem je nabídnout učitelům podrobnější seznámení s uvolněnými úlohami z mezinárodních šetření výsledků vzdělávání (na příkladu úloh z TIMSS 2015 a PISA 2015), a poskytnout tak inspiraci ke zkvalitňování výuky přírodovědných předmětů a matematiky na základních a středních školách (včetně nižšího stupně víceletých gymnázií).
Autor Lucie Kovaříková

Sněžnicová Čotokva a náčelnické zkoušky Ligy lesní moudrosti - část druhá

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek
Sněžnicová Čotokva a náčelnické zkoušky Ligy lesní moudrosti březen 2012 – podpořeno MŠMT v rámci programu Klíče pro život (2. část).
Autor Josef Rozinek

Sněžnicová Čotokva a náčelnické zkoušky Ligy lesní moudrosti - část první

Neformální vzdělávání
Informativní příspěvek

Sněžnicová Čotokva a náčelnické zkoušky Ligy lesní moudrosti březen 2012 – podpořeno MŠMT v rámci programu Klíče pro život

Autor Josef Rozinek

Výuka ICT na SŠ: Anketa mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání - Vzdělávací program

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Druhá část seriálu Anketa k výuce ICT na SŠ shrnuje odpovědi odborníků na otázky k problematice vzdělávacího programu.
Autor Jan Walter

Výuka ICT na SŠ: Anketa mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání - Úvod

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek
Úvodní článek seriálu přinášejícího anketu mezi odborníky v oblasti ICT a vzdělávání. Uveden je výběr klíčových myšlenek obsažených v odpovědích. Následovat budou tři příspěvky tematicky zaměřené k problematice vzdělávacího programu, výuky a výstupů a jejich ověřování.
Autor Jan Walter

Metody poznávání a rozvíjení individuálních potřeb předškolních dětí

Předškolní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Autorka příspěvku se věnuje sledování a zaznamenávání individuálního rozvoje dětí a jejich individuálních pokroků, které umožňuje rodičům a učitelům nejen porozumět a rozpoznat současné potřeby dítěte, ale i zhodnotit účinnost působení na dítě. Navíc slouží i jako prostředek pro komunikaci mezi rodiči a učiteli ve vztahu k pokroku dítěte. Naučit se cíleně pozorovat projevy dětí, sledovat a vyhodnocovat jejich vývoj patří k potřebným diagnostickým dovednostem učitelky v současné mateřské škole, jež se snaží naplňovat svůj předškolní vzdělávací program, který by se měl pružně přizpůsobovat dětem a naplňovat vhodnými činnostmi. Jedním z možných prostředků poznávání individuálních potřeb dětí v mateřské škole je dlouhodobé sledování dětí, jejich poznávání prostřednictvím hry, které je opřené o adekvátní analýzu videonahrávek.
Autor PhDr. Eva Šírová, Ph.D.

Američtí voliči žádají výuku kompetencí pro 21.st.

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Výsledky průzkumu veřejného mínění, který v souvislosti s nadcházejícími volbami zjišťoval názory amerických voličů na to, jak státní školství připravuje mladé lidi na život ve světě globální ekonomické soutěže.
Autor Bořivoj Brdička

Ekoškola

Základní vzdělávání
Teoretický příspěvek
odborný příspěvek
Ekoškola je flexibilní vzdělávací program Sdružení Tereza vhodný pro jakoukoli základní či střední školu. Cílem programu je posun teoretické výuky environmentální výchovy k praktickým činnostem zaměřeným na ekologizaci školy a ochranu a zlepšení životního prostředí v jejím okolí. Důraz klade na aktivní zapojení a spolupráci žáků. Program je plně v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání a lze ho zařadit do různých oblastí ŠVP.
Autor Jitka Krbcová
Celkem: 8