Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "vzdělávání"

Zobrazit na úvodní stránce článků

RSS Titulka > Modul články > Články s klíčovým slovem "vzdělávání"

Seřadit dle: Datum publikace, Nejnovější
Podle názvu:
Podle autora:
Počet komentářů:
Datum publikace:
Počet zobrazení:

Maturita online

Gymnaziální vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Je květen 2021 a na českých středních školách se poprvé konají maturitní zkoušky online. Jak se na ně dívají jednotliví aktéři – maturanti, zkoušející, třídní učitel, předseda maturitní komise a ředitelka jedné ze škol – se dozvíte z následujícího textu.
Autor Jaroslav Mašek

Clubhouse a digitální gramotnost

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Jak souvisí sociální síť Clubhouse s digitální gramotností? A jaký má význam pro učitele a žáky? Po prvních dvou týdnech jejího používání se autor zamýšlí nad hlubšími souvislostmi využití této nové platformy.
Autor Jaroslav Mašek

5 důvodů, proč nechat žákům vypnuté kamery

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Neustále vypnuté webkamery žáků během online výuky nemusí být na škodu, právě naopak. Můžeme tím předejít spoustě nežádoucích stavů i mnoha budoucím problémům.
Autor Jaroslav Mašek

20 tipů, jak zvládnout pracovní zátěž v online výuce

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Vedení online výuky je spojeno s velkou pracovní zátěží, která se s přibývajícími měsíci může ještě stupňovat. Jak se s ní vypořádat a jak ji zvládnout se podíváme v tomto článku.
Autor Jaroslav Mašek

Fotíme Česko se žáky

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Představení projektu Fotíme Česko a jeho možnosti realizace se žáky, ať ve škole, nebo mimo ni.
Autor Jaroslav Mašek

10 tipů, jak naučit žáky být digitálními minimalisty

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Digitální minimalismus lze zcela bez nadsázky považovat za základní pilíř digitální gramotnosti. Co znamená digitální minimalismus, jak se stát digitálním minimalistou a především, jak udělat digitální minimalisty ze žáků, se dozvíte v tomto článku.
Autor Jaroslav Mašek

Na Spomocníkovi – díl 8.: Petra Prošková

Základní vzdělávání
Informativní příspěvek

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

S Petrou Proškovou jsem si povídal o Elixíru do škol, o technologiích, o digitálních stopách učitelů, o vlivu koronaviru na budoucnost vzdělávání a také o zajímavých aktivitách, které se chystá zrealizovat. Závěrečný vzkaz byl současně i radou na adresu nejen učitelů, ale nás všech, k čemu bychom se měli ve vzdělávání přiklonit.
Autor Jaroslav Mašek

Rozvoj inkluzivního vzdělávání v MŠ

Předškolní vzdělávání
Informativní příspěvek
Cílem projektu Komplexní program rozvoje inkluzivního vzdělávání v MŠ byl rozvoj inkluzivního a individualizovaného vzdělávání dětí předškolního věku a řešení problematiky sociálního začleňování dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí s odlišného sociokulturního prostředí do mateřských škol, a to formou podpory vzájemného sdílení znalostí a zkušeností mateřských škol a vytvořením metodiky. Za klíčovou hodnotou projektu byla považována individualizace.
Autor Julie Mertlíková

Rozvoj kritického myšlení

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
inspirace
V současné době se děti nejpozději na druhém stupni základní školy setkávají s různými informacemi na internetu, sociálních sítích, v knihách, časopisech, nebo předáváním informací mezi přáteli. Kritické myšlení nám během celého života pomáhá tyto informace vyhodnocovat a vyhýbat se dezinformacím. Proto je důležité učit žáky postupy kritického myšlení již od prvního stupně základní školy. Tento článek se bude především věnovat představení nástroje kritického myšlení od Briana Dunninga a jeho využití při hodinách na základní škole a následně v životě.
Autor Šárka Sukopová

Jak (ne)používat technologie – díl 7.: digitální minimalismus

Základní vzdělávání
Praktický příspěvek
zkušenost

Článek je součástí učitelského Spomocnika na adrese https://spomocnik.rvp.cz.

Seriál Jak (ne)používat technologie je o tom, jak technologie nepoužívat, a přitom je používat. Přesněji, jak je používat efektivně. Autor v něm představuje různé přístupy, které nám a našim žákům mohou pomoci získat dovednost v ovládání technologií, aby ty neovládaly nás. Sedmý díl je věnován digitálnímu minimalismu.
Autor Jaroslav Mašek
Celkem: 54